NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]

| Michał Szymajda 22.06.2022 5,7k

Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex zakończył prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica – Wronki. Wykonawca pochwalił się zdjęciami przebudowanych torów, mostów i peronów.
Odcinek, którym zajmował się Budimex, ma długość 35,14 km i jest częścią linii kolejowej z Poznania Głównego do Szczecina. Zakres prac obejmował przebudowę łącznie 77 km toru kolejowego i 74 km sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 18 mostów i wiaduktów kolejowych i drogowych, całkowicie przebudowano 19 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zupełnie nowe są dwie duże stacje kolejowej w Szamotułach i Wronkach, gdzie powstały także nowe tunele pod torami. Wiaty umieszczone na peronach są schludne, wykonane w spokojnej kolorystyce. Zbudowano od nowa przystanki Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo. Łącznie Budimex zbudował 10 peronów na wszystkich obiektach.

Prace poprawnie zrealizowane przez Budimex niestety nie wpłynęły znacząco na skrócenie czasu przejazdu pociągów kursujących między Poznaniem a Szczecinem przez E59. Nadal w przebudowie jest północno zachodni odcinek linii i tam prace idą opornie. Najszybszy pociąg IC jeździ teraz między miastami w dramatycznym czasie 3 godzin i 47 minut. Nawet o godzinę szybciej można przemieścić się dłuższą trasą między miastami, jadąc przez Zbąszynek.

PKP PLK zapewnia, że po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się do poniżej dwóch godzin. Trwa walka z czasem, by udało się to przed 2023. O zaawansowaniu inwestycji piszemy w tekście: "Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5