Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ministerstwo: Monitorujemy przewozy kruszyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ministerstwo: Monitorujemy przewozy kruszyw
Fot. Adrian Piątek, SM42.pl
Problemy z przewozem materiałów na realizację inwestycji infrastrukturalnych wciąż są dalekie od rozwiązania. Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że monitoruje sytuację. 

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa uważa, że problem związany z przewozem kruszyw na inwestycje kolejowe i drogowe nie został rozwiązany i będzie się dalej nasilał. Drogowcy zaproponowali zastąpienie autobusami pociągów Kolei Dolnośląskich, by uwolnić przepustowość wjazdu i wyjazdu z Dolnego Śląska – w tym z kluczowych stacji węzłowych Wałbrzych i Kłodzko. Nie zgodziła się na to ani PLK, ani przewoźnik.

PLK pytała KD o możliwość odwołania pociągów

Ministerstwo Infrastruktury w informacji dla "Rynku Kolejowego" przyznaje, że odwoływanie pociągów pasażerskich, jako sposób zwiększenia zdolności przepustowej odcinków dla pociągów towarowych, było analizowane przez PKP PLK. – Spółka, realizując swoje zadania związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową, w tym z jej udostępnianiem, nie może samowolnie, bez udziału organizatorów publicznego transportu zbiorowego oraz przewoźników pasażerskich działających na zasadach komercyjnych, odwoływać pociągów pasażerskich – informuje Ministerstwo.

Jak zdradza ministerstwo, PKP PLK wystąpiła do przewoźnika – Kolei Dolnośląskich z pytaniem dotyczącym rozważenia możliwości wprowadzenia komunikacji autobusowej za wybrane pociągi. Przewoźnik odpisał, że po konsultacji z organizatorem tj. Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, nie ma możliwości odwołania pociągów z uwagi na fakt, iż ujęte są one w umowie PSC (o świadczenie usług publicznych). – Obecnie ruch odbywa się torem nr 2 linii nr 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny, na którym prędkość drogowa wynosi 100 km/h, a Koleje Dolnośląskie realizują rozkład jazdy tylko 7 parami pociągów w ciągu doby, co w opinii PKP PLK nie powoduje zatorów dla pociągów towarowych – pisze ministerstwo, co oczywiście rodzi pytanie, po co PLK w ogóle występowała do przewoźnika w tej sprawie.

Ministerstwo monitoruje

Biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury zapewnia, że resort "na bieżąco monitoruje rynek przewozów realizowanych na potrzeby inwestycji drogowych, podejmując wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawcami robót, producentami kruszyw, przewoźnikami kolejowymi oraz zarządcą infrastruktury kolejowej PKP PLK SA niezbędne działania mające na celu usprawnienie prac".

– PKP Polskie Linie Kolejowe realizując plany inwestycyjne i utrzymaniowe na zarządzanej infrastrukturze kolejowej (odczuwającej wieloletnie zaległości utrzymaniowe) dokłada jednocześnie wszelkich starań w celu zminimalizowania niedogodności wynikających z zamknięć torowych. Celom tym służy m.in. wyznaczanie tras objazdowych generujących minimum niedogodności, odwoływanie wcześniej zaplanowanych zamknięć, szczególnie utrzymaniowych. Celom tym służą także spotkania z przewoźnikami, którzy są na bieżąco informowani o planach zamknięć torowych i proponowanych trasach objazdowych o parametrach technicznych porównywalnych z tymi wielkościami na trasach podstawowych – zapewnia MI, dodając, że działania PKP PLK oraz PKP Cargo nakierowane są zarówno na zwiększenie zdolności przepustowej odcinków linii kolejowych, jak i potencjału przewozowego przewoźnika (zwiększenie liczby wagonów i lokomotyw dla przewozu kruszyw).

Ponadto, jak podaje MI,  jednym z elementów usprawniających wywóz kruszyw z terenu Dolnego Śląska jest powołanie na stacji Kłodzko Główne zespołu koordynującego, którego zadaniem jest podejmowanie działań zapewniających maksymalną płynność przewozów w rejonie tej stacji i na przyległych odcinkach, m.in. składów z kruszywem z okolic Nowej Rudy i Ścinawki Średniej.

Analizę sytuacji dotyczącej przewozu kruszyw na kolei opublikujemy w najbliższym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy", w ramach raportu nt. problemów budownictwa infrastrukturalnego. Zapraszamy do prenumeraty!
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Infrastruktura

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Jakub Madrjas 04 grudnia 2018

Kabziński: Nie oszczędzajmy na kruszywach

Biznes

Kabziński: Nie oszczędzajmy na kruszywach

mg, Rynek Infrastruktury, 1 czerwca 2011 01 czerwca 2011

Bawor: Zamknięcia torowe a przewozy kruszyw

Biznes

Bawor: Zamknięcia torowe a przewozy kruszyw

mg, Rynek Infrastruktury, 2 czerwca 2011 02 czerwca 2011

Dla producentów kruszyw 2011 rok był rekordowy

Biznes

Dla producentów kruszyw 2011 rok był rekordowy

ew, Rynek Infrastruktury 02 stycznia 2012

Zobacz również:

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Infrastruktura

PLK: Poprawia się dowóz kruszyw na budowy

Jakub Madrjas 04 grudnia 2018

Kabziński: Nie oszczędzajmy na kruszywach

Biznes

Kabziński: Nie oszczędzajmy na kruszywach

mg, Rynek Infrastruktury, 1 czerwca 2011 01 czerwca 2011

Bawor: Zamknięcia torowe a przewozy kruszyw

Biznes

Bawor: Zamknięcia torowe a przewozy kruszyw

mg, Rynek Infrastruktury, 2 czerwca 2011 02 czerwca 2011

Dla producentów kruszyw 2011 rok był rekordowy

Biznes

Dla producentów kruszyw 2011 rok był rekordowy

ew, Rynek Infrastruktury 02 stycznia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5