Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki
fot. PKP PLK
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie modernizacji odcinka Kędzierzyn-Koźle – Chałupki złożyła firma BBF – informują PKP PLK. Trasa była już wprawdzie modernizowana w poprzednich latach, jednak zakres zakończonych niedawno prac zarządca infrastruktury uznaje teraz za niewystarczający. Inwestycja ma poprawić przepustowość i zapewnić możliwość prowadzenia dłuższych składów.

BBF pokonała konkurentów, oferując cenę brutto 32,472 mln zł za zakres podstawowy (faza I – wykonanie dokumentacji projektowej) i 3 084 840 zł za opcję (faza II – późniejsze pełnienie nadzoru autorskiego nad pracami budowlanymi). Całkowita cena oferty wyniosła więc 35 556 840 zł brutto. Właśnie cena była jedynym kryterium udzielenia zamówienia.

O zadanie ubiegało się dziewięć podmiotów. Jedna oferta, złożona przez Solid-Rail, została odrzucona. Pozostałe, zaczynając od najkorzystniejszych, złożyły firmy: TPF Warszawa, konsorcjum Multconsult – Transprojekt Gdański, konsorcjum Systra – BPK Mosty, Egis Poland, MGGP Tarnów, Voessing Polska i Arcadis. Zróżnicowanie cen było znaczne: ostatniej z wymienionych firm przyznano zaledwie 59% możliwych punktów za cenę.

Jak pisaliśmy w kwietniu, przygotowania do modernizacji PKP PLK rozpoczęły jeszcze przed zakończeniem poprzedniej modernizacji, prowadzonej według wcześniejszych założeń. Zarządca infrastruktury tłumaczył to chęcią ujednolicenia standardów dla przewozów towarowych na najważniejszych magistralach, a także zwiększenia przepustowości.

Odcinek Kędzierzyn-Koźle – Chałupki liczy 54 km długości. Inwestycja ma polegać – między innymi – na zmianie układów torowych stacji, przebudowie i modernizacji obiektów inżynieryjnych, montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacji kolejowej oraz sieci trakcyjnej.

Po zakończeniu prac prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma zostać podniesiona ze 120 do 160 km/h. Stacje (Kędzierzyn-Koźle, Bierawa, Kuźnia Raciborska, Nędza, Racibórz i Chałupki) mają zostać przebudowane tak, by umożliwiały obsługę pociągów towarowych o długości do 780 m i pasażerskich do 200 m (przewidziano wydłużenie peronów). Dopełnieniem inwestycji ma być budowa nowych przystanków: Racibórz Fabryczny i Racibórz Ostróg.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Michał Szymajda 14 maja 2021

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Infrastruktura

Problem z nasypem między Lesznem a Poznaniem

Michał Szymajda 14 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5