NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Mniej pociągów Poznań – Leszno. Winna modernizacja E59

| Michał Szymajda 06.10.2017 63

Mniej pociągów Poznań – Leszno. Winna modernizacja E59
Pociagi PolRegio w LesznieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Część pociągów regionalnych kursujących obecnie pomiędzy Poznaniem a Lesznem, od nowego rozkładu jazdy pojedzie tylko między stolicą Wielkopolski a Kościanem. Modernizowana linia kolejowa nie zmieści bowiem wszystkich kursujących obecnie pociągów.
Jak poinformował organizator przewozów – Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego – trasę czterech pociągów regionalnych trzeba będzie skrócić, ponieważ warunki ruchowe przedstawione przez PKP PLK nie pozwalają na więcej. Tymczasem posłowie z Wielkopolski wskazują, że takie ograniczenie oferty spotka się z niezadowoleniem pasażerów.

Prace trwają długo, pociągów coraz mniej

– Podczas modernizacji linii kolejowej nr 271 nigdy do tej pory nie miało miejsca takie działanie ze strony PKP PLK, nawet podczas modernizacji lotu C nie skrócono pociągów regionalnych tylko do odcinka Poznań Główny – Mosina czy Leszno – Czempiń, mimo że lot C jest bardzo mocno opóźniony w stosunku do zaplanowanego harmonogramu. Podróżni mieszkający przy linii kolejowej nr 271 poprzez przeciągającą się modernizację, która obecnie jest bardzo mocno opóźniona, doznają już wielu innych utrudnień związanych z podróżą koleją i mobilnością – zauważają Adam Szłapka, Mirosław Suchoń, Monika Rosa, Paweł Kobyliński we wspólnym piśmie do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, zwracając się jednocześnie o podanie przyczyn problemów z uruchomieniem zadowalającej liczby pociągów.

Podczas konstruowania projektu rocznego rozkładu jazdy pociągów 2017/18 (…) PKP PLK wzięła pod uwagę prace modernizacyjne, związane z nimi utrudnienia oraz ograniczenia przepustowości wynikające z prowadzenia ruchu jednotorowego na odcinkach: Kościan – Przysieka – Stare Bojanowo, Leszno – Bojanowo, Żmigród – Rawicz – wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB. – Zaplanowane prace torowe będą prowadzone przez cały rok, wpływając także na ograniczenie liczby dostępnych krawędzi peronowych na stacjach: Kościan, Leszno oraz Rawicz. Skrócenie kursów 4 pociągów do Kościana wynika z prowadzenia ruchu jednotorowego na odcinku od Kościana do Starego Bojanowa, co przekłada się bezpośrednio na ograniczenie przepustowości linii kolejowej nr 271 – tłumaczy.

38 pociągów zostaje

Przedstawiciel ministerstwa dodaje, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów w relacji Poznań – Leszno kursuje 38 pociągów.

– Mimo czasowego ograniczenia przepustowości linii kolejowej nr 271 spowodowanej jej modernizacją, w projekcie rozkładu jazdy pociągów na lata 2017/18 planowany jest wzrost liczby pociągów kursujących w powyższej relacji do 40, zaś skrócenie relacji dotyczy 4 dodatkowych pociągów i zostało zaakceptowane przez przewoźników kolejowych – informuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5