NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Polregio: Nie będzie przekształcenia spółki z o.o. w spółkę akcyjną

| Michał Szymajda 19.12.2019 42

Polregio: Nie będzie przekształcenia spółki z o.o. w spółkę akcyjną
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Przewozy Regionalne nie zostaną w najbliższym czasie przekształcone ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną. Plan ten nie spodobał się części wojewódzkich akcjonariuszy przewoźnika.
17 grudnia pisaliśmy, że plan przekształceń nie spodobał się województwu śląskiemu, które w obliczu zapowiadanych zmian chciało wystąpić, podobnie jak Dolny Śląsk, o zwrot równowartości akcji przewoźnika. Pieniądze te chciało przeznaczyć na rozwój połączeń kolejowych w regionie. Okazało się, że także inne regiony nie widzą potrzeby zmian u operatora, do których chciał doprowadzić właściciel posiadający większościowy pakiet udziałów: Agencja Rozwoju Przemysłu.

– Ostatecznie nie doszło do przekształcenia spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. w spółkę akcyjną. Powodem jest to, że trzy województwa (śląskie, mazowieckie i łódzkie) nie przedłożyły jednoznacznych, wymaganych prawem oświadczeń o przystąpieniu do przekształconej spółki. Przystąpienie właścicieli posiadających co najmniej 90% udziałów było wymogiem niezbędnym do zmiany formy prawnej – poinformowało 19 grudnia biuro prasowe Przewozów Regionalnych.

– Zaznaczamy, iż zachowanie dotychczasowej formy prawnej spółki Przewozy Regionalne w żaden sposób nie wpływa na jej działalność i realizację połączeń kolejowych w poszczególnych województwach. Pociągi będą kursowały zgodnie z dotychczasowymi zasadami, a podróżni nie odczują żadnych zmian. Podkreślenia wymaga fakt, iż nie będą miały miejsca żadne wypłaty województwom, które nie zgodziły się na przystąpienie do przekształconej spółki akcyjnej – dodaje Polregio.

Sytuacja jednak nieco zaszkodziła wizerunkowi spółki. Dolny Śląsk jasno zakomunikował, że udziały u przewoźnika nie są mu potrzebne, ponieważ nie pozwalają one na żadną kontrolę operatora, region nie ma też wpływu np. na decyzje inwestycyjne przewoźnika. Jednocześnie, tak czy inaczej, będzie on wykonywał pracę przewozową w regionie i to przez wiele lat. W obliczu dzisiejszej deklaracji wygląda więc na to, że kilka województw zostanie z tzw. martwymi aktywami u przewoźnika. 

Pomimo deklaracji zakończenia restrukturyzacji i rychłej akceptacji przez Komisję Europejską, do dziś nie została podjęta pozytywna decyzja w sprawie operatora.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5