NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio: Nie będzie przekształcenia spółki z o.o. w spółkę akcyjną

| Michał Szymajda 19.12.2019 4,9k

Polregio: Nie będzie przekształcenia spółki z o.o. w spółkę akcyjną
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Przewozy Regionalne nie zostaną w najbliższym czasie przekształcone ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną. Plan ten nie spodobał się części wojewódzkich akcjonariuszy przewoźnika.
17 grudnia pisaliśmy, że plan przekształceń nie spodobał się województwu śląskiemu, które w obliczu zapowiadanych zmian chciało wystąpić, podobnie jak Dolny Śląsk, o zwrot równowartości akcji przewoźnika. Pieniądze te chciało przeznaczyć na rozwój połączeń kolejowych w regionie. Okazało się, że także inne regiony nie widzą potrzeby zmian u operatora, do których chciał doprowadzić właściciel posiadający większościowy pakiet udziałów: Agencja Rozwoju Przemysłu.

– Ostatecznie nie doszło do przekształcenia spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. w spółkę akcyjną. Powodem jest to, że trzy województwa (śląskie, mazowieckie i łódzkie) nie przedłożyły jednoznacznych, wymaganych prawem oświadczeń o przystąpieniu do przekształconej spółki. Przystąpienie właścicieli posiadających co najmniej 90% udziałów było wymogiem niezbędnym do zmiany formy prawnej – poinformowało 19 grudnia biuro prasowe Przewozów Regionalnych.

– Zaznaczamy, iż zachowanie dotychczasowej formy prawnej spółki Przewozy Regionalne w żaden sposób nie wpływa na jej działalność i realizację połączeń kolejowych w poszczególnych województwach. Pociągi będą kursowały zgodnie z dotychczasowymi zasadami, a podróżni nie odczują żadnych zmian. Podkreślenia wymaga fakt, iż nie będą miały miejsca żadne wypłaty województwom, które nie zgodziły się na przystąpienie do przekształconej spółki akcyjnej – dodaje Polregio.

Sytuacja jednak nieco zaszkodziła wizerunkowi spółki. Dolny Śląsk jasno zakomunikował, że udziały u przewoźnika nie są mu potrzebne, ponieważ nie pozwalają one na żadną kontrolę operatora, region nie ma też wpływu np. na decyzje inwestycyjne przewoźnika. Jednocześnie, tak czy inaczej, będzie on wykonywał pracę przewozową w regionie i to przez wiele lat. W obliczu dzisiejszej deklaracji wygląda więc na to, że kilka województw zostanie z tzw. martwymi aktywami u przewoźnika. 

Pomimo deklaracji zakończenia restrukturyzacji i rychłej akceptacji przez Komisję Europejską, do dziś nie została podjęta pozytywna decyzja w sprawie operatora.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5