NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Połączenia do Berlina bez sukcesu? Średnia frekwencja

| Jakub Madrjas 05.07.2016 286

Połączenia do Berlina bez sukcesu? Średnia frekwencja
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Dzięki uprzejmości lubuskiego urzędu marszałkowskiego, poznaliśmy średnią frekwencję w bezpośrednich pociągach do Berlina. Szczególnie pociągi z Zielonej Góry do stolicy Niemiec dojeżdżają prawie puste, ale na polskim odcinku pasażerów jest sporo.
W marcu Przewozy Regionalne uruchomiły pociąg relacji Krzyż – Berlin. Frekwencja w pierwszym pociągu nie oszałamiała. Pociąg pierwotnie jeździć miał w relacji z Torunia, później mówiło się o Bydgoszczy, jeszcze później o Pile, na końcu pociąg ruszył jednak z liczącego niewiele ponad 6 tysięcy ludzi Krzyża Wielkopolskiego, który jest przynajmniej sporą stacją węzłową. O inauguracji pisaliśmy tutaj. Bezpośrednie pociągi Zielona Góra – Berlin kursują od 29 marca. Pisaliśmy o nich w tym miejscu.

Do Berlina chętniej jeżdżą z Gorzowa

Dzięki uprzejmości lubuskiego urzędu marszałkowskiego, poznaliśmy średnią frekwencję w bezpośrednich pociągach do Berlina. Dane przedstawiają frekwencję w pociągach na liniach Krzyż – Gorzów Wlkp. – Berlin-Licht. (w obie strony) oraz Zielona Góra – Berlin-Licht. (w obie strony). Obejmują średnią dobową liczbę podróżnych liczoną łącznie dla pociągów tam i z powrotem na linii Krzyż – Berlin i analogicznie dla linii Zielona Góra – Berlin.
 
 
Do pociągu Zielona Góra – Berlin najwięcej osób wsiada w stolicy województwa oraz w Rzepinie. Na odcinku pomiędzy tymi stacjami w pociągu jest średnio ponad 40 osób i rośnie w okolicach Zielonej Góry. Liczba podróżnych drastycznie spada po przekroczeniu granicy, jest to więc połączenie o charakterze regionalnym. W pociągach z Krzyża średnia frekwencja nie spada natomiast na żadnym odcinku poniżej 40 osób, a z połączenia korzystają pasażerowie zarówna z Krzyża, jak i z Gorzowa, Kostrzyna i Berlina.

Domagali się radni, pokazali podpisy

W lokalnych mediach pojawiły się oskarżenia, że urząd dopłaca do pociągów „wożących powietrze”. – Należy pamiętać, że uruchomienie pociągów Zielona Góra – Berlin-Licht. – Zielona Góra nie wymagało ze strony Województwa Lubuskiego zaangażowania dodatkowych środków. Bezpośrednie połączenia zrealizowano poprzez wydłużenie dotychczasowych pociągów na linii Zielona Góra – Frankfurt (Oder) dalej – do i z Berlina – tłumaczy w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Michał Iwanowski, rzecznik prasowy zarządu Województwa Lubuskiego.

Jak dodaje, w przypadku połączeń na linii Krzyż – Berlin-Licht, opłacane są dodatkowe pociągi na trasie Krzyż – Kostrzyn a ich koszt w obecnym rozkładzie jazdy wynosi prawie 883 tys. zł. – Uruchomienia i sfinansowania tego połączenia z budżetu woj. lubuskiego domagali się radni woj. lubuskiego, którzy przekonywali, że jest ogromne zapotrzebowanie na takie połączenie. Na dowód tego, do urzędu marszałkowskiego zostało dostarczonych ponad 5 tysięcy podpisów mieszkańców Gorzowa pod postulatem uruchomienia tego połączenia. W związku z tym zarząd województwa wyszedł naprzeciw tym postulatom – przypomina rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5