Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podlaskie potwierdza: Cztery pary pociągów Regio do Łomży

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podlaskie potwierdza: Cztery pary pociągów Regio do Łomży
fot. Rakoon,, CC0, commons.wikimedia.org
We wrześniu minister infrastruktury informował o planie uruchomienia ośmiu par pociągów regionalnych do Łomży. Jak wynika z przesłanego nam stanowiska władz województwa, aktualne założenia mówią o jedynie czterech parach kursów. To dane zgodne z deklarowanymi przez samorząd w lipcu.

Na początku września premier Donald Tusk wraz z ministrem infrastruktury Dariuszem Klimczakiem ogłosili planowany na czerwiec przyszłego roku powrót kolei pasażerskiej do Łomży. Jedno z największych polskich miast, do których nie docierają codzienne pociągi osobowe, ma odzyskać połączenia do Białegostoku w czerwcu przyszłego roku. Aktualnie trwa modernizacja linii kolejowej 49 ze Śniadowa, która jest prowadzona w ramach rządowego programu Kolej Plus.

Osiem kursów, a nie osiem par kursów

Dużym zaskoczeniem była zapowiedź ministra dotycząca liczby kursów. Wskazał on, że regionalne władze uruchomią osiem par pociągów dziennie. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami samorządu ich operatorem będzie Polregio.

Okazuje się jednak, że pociągów będzie o połowę mniej. – Zgodnie z zobowiązaniem wynikającym z zawartej z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi umowy po udostępnieniu linii województwo uruchomi cztery pary pociągów w relacji z Białegostoku do Łomży i z powrotem – mówi Małgorzata Półtorak, rzeczniczka prasowa marszałka województwa podlaskiego. Dodajmy, że jest to informacja zgodna z podawaną przez UMWP w lipcu tego roku. W każdym kierunku odbędą się więc cztery odjazdy dziennie.

Za pół roku także pociągi dalekobieżne

Sumaryczna oferta na odcinku Łomża – Śniadowo będzie przy tym istotnie szersza. Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami PKP Intercity mają bowiem uruchomić pociągi dalekobieżne do Łomży już w czerwcu 2026 r. Początkowo kursy obsłużą pojazdy spalinowe, które po dostawach fabrycznie nowych jednostek hybrydowych mają zostać zastąpione taborem spalinowo-elektrycznym. Jego produkcję przeprowadzi nowosądecki Newag.

Przypomnijmy, że regularny ruch pociągów pasażerskich do Łomży ustał w 1993 r. Od tamtej pory zorganizowano jedynie kilka przejazdów specjalnych o charakterze turystycznym lub okolicznościowym. Podlaski wagon motorowy dotarł do miasta np. w związku z jednym z finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio wraca na trasę Zduńska Wola – Chorzew-Siemkowice

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Kasper Fiszer 27 października 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio wraca na trasę Zduńska Wola – Chorzew-Siemkowice

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Kasper Fiszer 27 października 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij