Partnerzy serwisu:
Pasażer

Podlaskie: Kolejna zapowiedź końca komunikacji zastępczej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Podlaskie: Kolejna zapowiedź końca komunikacji zastępczej
fot. Mateusz Ostrzyżek/PKP PLK
Wbrew zapowiedziom koniec maja nie przyniósł przywrócenia planowej obsługi wszystkich połączeń regionalnych na Podlasiu. Tamtejszy samorząd regionalny zapewnia, że sytuacja powinna ustabilizować się w najbliższych tygodniach. Na razie pasażerowie wciąż muszą jednak korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.

Poważne problemy taborowe w województwie podlaskim trwają od wielu miesięcy. Tamtejszy zakład Polregio nie dysponuje wystarczającą liczbą sprawnych pojazdów spalinowych, by obsłużyć wszystkie ujęte w rozkładzie jazdy kursy. Pasażerowie są przewożeni autobusami zastępczymi, co nie pozostaje bez wpływu na punktualność przewozów i możliwość przesiadki na inne połączenia.

Kolejny termin nie został dotrzymany

Tej wiosny sytuacja miała wreszcie zostać ustabilizowana. Samorząd wojewódzki, który zleca przewozy spółce Polregio, zapowiadał, że w połowie maja wszystkie połączenia będą już realizowane pociągami. Później przewoźnik przesunął ten termin na koniec ubiegłego miesiąca. I on nie został dotrzymany. – Komunikacja zastępcza została przedłużona do 19 czerwca – mówi Małgorzata Półtorak, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

Do tego czasu autobusy kursują w zamian za siedem pociągów na trasach z Białegostoku do Hajnówki i Czeremchy oraz między tymi dwoma miastami. Przyczyną utrudnień wciąż są niedobory taboru. – W długotrwałej naprawie P5 [przegląd wysokiego, piątego poziomu utrzymania] pozostają dwa pojazdy SA133 stanowiące własność województwa i jeden pojazd należący do Polregio – stwierdza nasza rozmówczyni. Ostatnia z wymienionych jednostek trafiła do zakładów remontowych 9 maja tego roku.

Problem bezpieczeństwa na przejazdach ma poważne konsekwencje

– Przywrócenie do eksploatacji dwóch stanowiących własność województwa pojazdów planowane jest na przełomie lipca i sierpnia – zapowiada przedstawicielka marszałka. Zwraca też uwagę, że na trudną sytuację taborową wpłynęły uszkodzenia pojazdów powstałe w wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych. W ostatnim czasie z ruchu wyłączono z tego powodu cztery jednostki i lokomotywę spalinową, przy czym dwa zespoły trakcyjne i spalinowóz udało się już naprawić.

– Operator zakłada, że zakończenie napraw powypadkowych i przeglądów nastąpi zgodnie z planem i nie przewiduje opóźnień – zapewnia Małgorzata Półtorak. Czy w drugiej połowie czerwca uda się wypełnić deklarację przywrócenia pełnej obsługi regionalnych tras niezelektryfikowanych? O rozwoju sytuacji będziemy informować.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5