Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mniej pociągów z Siedlec do Czeremchy. Cięcia są już pewne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mniej pociągów z Siedlec do Czeremchy. Cięcia są już pewne
fot. Phil Richards, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
Mimo sprzeciwu województwa mazowieckiego urząd marszałkowski z Podlasia ograniczy ofertę na linii Siedlce – Czeremcha. Tłumaczy, że operator nie dysponuje wystarczającą liczbą pojazdów spalinowych, by bez problemów obsługiwać odwoływane kursy. Cięcia dotkną podróżujących w dni robocze.

Przed kilkoma miesiącami służby prasowe marszałka województwa podlaskiego poinformowały o zamiarze ograniczenia terminów kursowania jednej pary pociągów relacji Siedlce – Czeremcha. W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 14 grudnia, połączenia te mają funkcjonować jedynie w weekendy, a nie – jak obecnie – codziennie. Spotkało się to z krytyką Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, który argumentował, że właśnie z tych kursów korzystali licznie m. in. uczący się w szkołach średnich w Siedlcach.

Rozmowy nie przyniosły przełomu

Niedawno UMWM zapowiedział prowadzenie w tej sprawie dalszych rozmów ze swoim białostockim odpowiednikiem. Nie przyniosły one jednak oczekiwanego przez region mazowiecki efektu. – Podtrzymujemy stanowisko o ograniczeniu terminu kursowania pociągów na odcinku Czeremcha – Siedlce – mówi Małgorzata Półtorak, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

Dlaczego pociągów na międzywojewódzkim odcinku linii 31 będzie mniej? – Od dłuższego czasu przewoźnik realizujący połączenia w ramach zawartej [z UMWP] umowy boryka się z dostępnością taboru spalinowego. Pojazdy, które są w dyspozycji Polregio, wchodzą w okres, gdy wymagane jest wykonanie przeglądów P5 [piątego poziomu utrzymania]. Dodatkowo z uwagi na wiek i zużycie w związku z eksploatacją występują też naprawy bieżące i niezależne od nikogo naprawy powypadkowe – tłumaczy nasza rozmówczyni.

UMWP: Musimy otworzyć ruch na linii do Łomży

Przypomina też, że wielokrotnie doprowadzało to do konieczności uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej w zamian za kursy, do których obsługi nie wystarczało taboru. Choć funkcjonuje ona przeważnie na innych odcinkach, zmniejszenie oferty na trasie do Siedlec ma pomóc w stabilizacji sytuacji taborowej spółki. To tym istotniejsze, że UMWP spodziewa się otwarcia modernizowanej linii ze Śniadowa do Łomży już w czerwcu przyszłego roku.

Trasa do Łomży jest remontowana w ramach rządowego programu Kolej Plus. Termin oddania jej do użytku uległ znacznemu skróceniu – początkowo PKP Polskie Linie Kolejowe zakładały, że roboty skończą się dopiero w roku 2029. Przyspieszenie harmonogramu ma związek m. in. z rezygnacją z elektryfikowania ciągu linii 36 i 49 Łapy – Śniadowo – Łomża. Zgodnie z warunkami umowy zawartej z PLK województwo jest przy tym zobowiązane do uruchomienia przewozów po finalizacji remontu.

Mazowsze rozważało uzupełnienie oferty autobusami

Uruchomienie pociągów na linii łomżyńskiej oznacza konieczność zaangażowania tam dodatkowego taboru. – Przewoźnik musi więc odpowiednio przygotować się do obsługi nowych połączeń – podkreśla przedstawicielka podlaskiego samorządu. Zaznacza także, że aktualnie to UMWP zleca wykonanie większej pracy eksploatacyjnej na terenie województwa mazowieckiego niż UMWM na obszarze administracyjnego Podlasia.

– Rozwiązaniem dla ograniczenia naszej oferty pomiędzy Siedlcami a Czeremchą mogłoby być uzupełnienie terminu kursowania pociągów przez Koleje Mazowieckie i tym samym zbilansowanie pracy wykonywanej przez obu przewoźników – sugeruje Małgorzata Półtorak. Dotychczas UMWM nie ogłosił jednak zamiaru finansowania dodatkowej pary kursów. Rozważał natomiast wprowadzenie tam uzupełniającej komunikacji autobusowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Podlaskie potwierdza: Cztery pary pociągów Regio do Łomży

Pasażer

Podlaskie potwierdza: Cztery pary pociągów Regio do Łomży

Kasper Fiszer 28 października 2025

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Kasper Fiszer 27 października 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Podlaskie potwierdza: Cztery pary pociągów Regio do Łomży

Pasażer

Podlaskie potwierdza: Cztery pary pociągów Regio do Łomży

Kasper Fiszer 28 października 2025

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Kasper Fiszer 27 października 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij