Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podlaskie hybrydy prawdopodobnie pojadą do Łomży

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podlaskie hybrydy prawdopodobnie pojadą do Łomży
fot. UMWP
W listopadzie samorząd województwa podlaskiego ogłosił przetarg na zakup dwunapędowych jednostek trakcyjnych. Choć region nie wskazuje jednoznacznie, na jaką trasę skierowane zostaną pojazdy, sugeruje, że zamówienie ma związek z obsługą odcinka do Łomży. Fabrycznie nowe zespoły trakcyjne powinny trafić do eksploatacji w 2029 r.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w listopadzie województwo podlaskie ogłosiło przetarg na zakup dwóch spalinowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamówienie obejmuje również opcję na cztery kolejne egzemplarze. Będą to pierwsze hybrydy w parku taborowym tego samorządu regionalnego.

Początek eksploatacji za cztery lata

– Termin składania ofert upływa 30 grudnia tego roku. Maksymalny czas realizacji [dostawy] pierwszego pojazdu zgodnie z ogłoszeniem wyniesie 36, a drugiego – 37 miesięcy, licząc od dnia podpisania umowy – mówi Małgorzata Półtorak, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. Choć region już dziś boryka się z problemami taborowymi, wskutek czego od wielu miesięcy pojawiają się problemy z obsługą wszystkich połączeń rozkładowych, zakup nie przyniesie więc poprawy sytuacji w krótkim horyzoncie czasowym.

– Zakładamy, że pojazdy trafią do nas na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2029 r. – stwierdza nasza rozmówczyni. Tymczasem, pomimo ograniczeń wprowadzanych w styczniu 2026 r. na trasie z Siedlec do Czeremchy, do tego czasu zapotrzebowanie na tabor przystosowany do obsługi linii niezelektryfikowanych wzrośnie. W połowie przyszłego roku otwarty po modernizacji ma być bowiem odcinek Śniadowo – Łomża.

Jednostki trafią do Polregio

Choć UMWP nie wskazuje wprost, na jakich trasach będzie wykorzystywany nowy tabor, można spodziewać się, że trafi on właśnie na linię 49. – Nowy tabor będzie wykorzystywany do obsługi połączeń uruchamianych w ramach zawartej umowy z operatorem Polregio z uwzględnieniem nowej trasy do Łomży – usłyszeliśmy od rzeczniczki samorządu. Hybrydy mogłyby pobierać prąd z sieci górnej pomiędzy Białymstokiem i Łapami, zaś od Łap do Łomży wykorzystywać silniki spalinowe.

W ciągu kilku lat obsługa Łomży może więc zostać całkowicie oparta o tabor dwutrakcyjny. Docelowo pojazdy hybrydowe ma tam bowiem skierować również PKP Intercity. Narodowy przewoźnik planuje uruchomienie bezpośrednich kursów do Warszawy, ale data ich inauguracji wciąż nie jest znana.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij