Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podkarpackie: Remont dwóch mostów w Uhercach na linii do Chyrowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podkarpackie: Remont dwóch mostów w Uhercach na linii do Chyrowa
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
Linia kolejowa nr 108 nie będzie używana do przewozu towarów z Ukrainy. Mimo to krajowy zarządca infrastruktury rozpoczął właśnie remont części obiektów inżynieryjnych na szlaku, który jest użytkowany regularnie jedynie w sezonie letnim. Prace wciąż toczą się także na linii nr 102 z Przemyśla do granicy polsko-ukraińskiej w Malhowicach.

Trasa biegnąca z węzła Stróże do granicy polsko-ukraińskiej jest wykorzystywana w planowym ruchu pasażerskim na odcinku do Zagórza. Pomiędzy Nowy Zagórzem a Ustrzykami ruch utrzymywany jest wyłącznie w sezonie letnim, zaś końcowy odcinek do Krościenka nie jest regularnie eksploatowany. Choć na początku roku kilkakrotnie kursowały tamtędy pociągi specjalne przewożące uchodźców, niedawno Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że nie ma planów wykorzystania linii nr 108 do transportu towarów czy podróżnych z Ukrainy do Polski.

Rozpoczął się remont na krajowym odcinku trasy

Mimo to zarządca infrastruktury zapewnia, że wciąż podejmuje działania, by stan trasy jak najlepiej odpowiadał potrzebom przewoźników. – W 2021 r. na odcinku Zagórz – Uherce PLK wykonały prace torowe, m.in. wymieniono ponad 10 tys. podkładów, dokonano przeglądu i poprawy widoczności na przejazdach kolejowo-drogowych czy wyremontowano most nad Sanem w Zagórzu – przypomina Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W tym roku zrealizowane zostały zaś prace niezbędne do wjazdu wspomnianych już pociągów nadzwyczajnych na wspomniany już odcinek do przejścia granicznego Krościenko – Chyrów.

– Kontynuacją działań na rzecz coraz lepszych przewozów na linii nr 108 są prace rozpoczęte we wrześniu – stwierdza nasza rozmówczyni. Obejmują one przede wszystkim remont dwóch mostów w Uhercach Mineralnych. Wymienione mają zostać mostownice, naprawę przejdą zaś podpory. Stalowe konstrukcje będą zabezpieczone antykorozyjnie.

Poza tym na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych (w Ustjanowej Górnej i w Brzegach Dolnych) pojawi się oświetlenie, a nawierzchnia drogowa zostanie wyremontowana. Naprawiony zostanie teteż jeden przepust i system odwodnienia. Roboty nie wpłyną na ruch pociągów pasażerskich, bo te aktualnie nie kursują.

Na odcinku do Nowego Zagórza pociągi kursują obecnie z prędkością rozkładową 60 – 70 km/godz. – Do Ustrzyk Dolnych zapewniony jest przejazd z prędkością ok. 50 km/godz., choć występują ograniczenia prędkości w przedziale 20 – 40 km/godz. – przyznaje nasza rozmówczyni. Pomiędzy Ustrzykami a Krościenkiem aktualnie ruch nie jest prowadzony. Wkrótce parametry trasy, zwłaszcza na jej pierwszym odcinku, mają ulec poprawie. Trwają bowiem prace projektowe dotyczące fragmentu Jasło – Nowy Zagórz. – Po zrealizowaniu inwestycji pociągi będa mogły jeździć z prędkością rozkładową 100 km/godz. – zapowiada przedstawicielka PKP PK, nie podając jednak daty rozpoczęcia czy zakończenia planowanych robót budowlanych.

Jeszcze w tym miesiącu otwarcie linii nr 102

Na południowym Podkarpaciu wciąż trwa natomiast remont linii kolejowej nr 102 Przemyśl – Malhowice – granica państwa. Obejmuje on przywrócenie rozkładowej prędkości 60 km/godz. i modernizację nieczynnej od lat infrastruktury pasażerskiej. Prace powoli dobiegają końca. – Umowny termin zakończenia robót to 30 września tego roku – mówi bowiem Dorota Szalacha, nie wskazując na jakiekolwiek opóźnienia w postępach inwestycji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij