NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Podkarpackie chce ulepszyć SA 135. Gruntowne zmiany we wnętrzu

| Jakub Madrjas 17.10.2017 108

Podkarpackie chce ulepszyć SA 135. Gruntowne zmiany we wnętrzu
Fot. Wojciech Cupiał
Podkarpackie chce ulepszyć SA 135. Gruntowne zmiany we wnętrzu
Podkarpackie chce ulepszyć SA 135. Gruntowne zmiany we wnętrzu
Województwo podkarpackie ogłosiło postępowanie na „ulepszenie” pięciu z ośmiu posiadanych wagonów motorowych SA 135 produkcji Pesy. Zmiany są głęboko idące, obejmują m. in. wymianę foteli i montaż wielu nowoczesnych udogodnień dla pasażerów.
Urząd Marszałkowski województwa podkarpackiego rezygnuje z rozpowszechnionej już nomenklatury, która określa wszelkie prace na pojazdach jako „modernizacje”. Nie jest to dziwne, bo wagony motorowe (szynobusy) SA135 z Pesy są dość nowe – jednostki o numerach 010–014 których dotyczy przetarg, wyprodukowano w latach 2010–2011 (a ostatni pojazd tego typu odebrano w ubiegłym roku). Według opisu przedmiotu zamówienia, oprócz montażu ulepszeń, dwie jednostki przejdą też malowanie pudeł. Nowe barwy będą takie, jak pojazdu dostarczonego w 2016 roku.

Wymiana wszystkich foteli, nowoczesne systemy informatyczne

Nazwane ulepszeniem modyfikacje, które przejdą pojazdy są w rzeczywistości bardzo istotne. Pojazdy mają zyskać nowe fotele (urząd wymaga prezentacji minimum dwóch modeli do wyboru). Mają mieć podłokietniki, szerokie profilowane siedziska i zagłówki, gniazdka elektryczne, stoliki składane i siatki na magazyny. Przy układzie siedzeń vis a vis zastosować stolik umocowany do ściany, pod którym zamontowane będą śmietniczki. Pojawią się też wieszaki na ubrania i nowa wykładzina na podłodze.

Autobusy szynowe zostaną wyposażone w systemy monitoringu, dynamicznego rozkładu jazdy maszynistów, dynamicznego systemu informacji pasażerskiej, automat biletowy oraz bezprzewodowy Internet. To wszystko spowoduje, że trzeba będzie zamontować w pojeździe szafę serwerową do montażu urządzeń integrujących systemy teleinformatyczne zainstalowane w ramach ulepszenia. Oznacza to, że liczba miejsc może się zmniejszyć.

Możliwość jazdy ukrotnionej


Ważnym elementem zamówienia jest dostosowanie do jazdy w trakcji wielokrotnej (co najmniej dwóch pojazdów) ze wszystkimi posiadanymi przez urząd marszałkowski pojazdami serii SA103, SA134 i SA135 z pełną kontrolą pracy pojazdów. Odbędzie się tez montaż składanych w oknie maszynisty podgrzewanych lusterek zewnętrznych, automatycznie składanych po przekroczeniu prędkości 30 km/h. W pobliżu wejścia do kabiny maszynisty przewidziano schowek dla obsługi pociągu o minimalnych wymiarach 30x40x60 cm.

Zwykle modyfikacje pojazdów łączy się z czynnościami utrzymania P4 lub P5 - jak choćby w województwie lubuskim. Tutaj jednak nie ma takich wymogów. Wszystkie zastosowane do ulepszenia i malowania pojazdów zespoły, podzespoły i elementy muszą być fabrycznie nowe. Oferty poznamy 27 listopada. Bardzo ciekawe są kryteria ich oceny: cena da jedynie 52% punktów, a pozostałe punkty można otrzymać za gwarancję na ulepszenie i na malowanie (po 24 procent). 

W ubiegłym Przewozy Regionalne otrzymały dopuszczenie do wjazdu na Słowację jednostek SA135 i SA134. Jednostkę SA134 po naprawie P4 z modyfikacjami odebrało niedawno województwo opolskie. Na odświeżenie wnętrz SA134 i SA135 zdecydowały się tez Koleje Dolnośląskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (490)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (490)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5