Autobus szynowy został zakupiony przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i udostępniony Przewozom Regionalnym w Rzeszowie. Do kolejarzy dotarł w pierwszych dniach 2016 roku.
W jednoczłonowym SA135-023 wyprodukowanym przez bydgoską Pesę jest 55 miękkich foteli, oraz miejsce dla 95 osób stojących. Autobus szynowy ma specjalne 4 miejsca przeznaczone dla rowerów. Pojazd został wykonany w dość wysokim standardzie: jest klimatyzowany, posiada bezprzewodowy Internet, gniazdka elektryczne pod siedzeniami, wyświetlacze cyfrowe przedstawiające rozkład jazdy, automat biletowy, monitoring oraz kabinę WC, z której z łatwością skorzystać mogą osoby niepełnosprawne na wózkach. Posiada dwie pary drzwi na stronę pojazdu.
Nowy pociąg otrzymał bezterminowo „Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego” oraz „Świadectwo sprawności technicznej” z terminem ważności do 2024 roku. Pojazd będzie obsługiwał połączenia w relacji Rzeszów – Boguchwała – Rzeszów oraz Rzeszów – Strzyżów – Rzeszów. Docelowo pojazd będzie oddelegowany na niezelektryfikowaną linię 101, kursując w relacji Jarosław – Horyniec Zdrój – Jarosław.
SA135 zakupiony przez podkarpackie to jeden z najdroższych autobusów szynowych tej wielkości w historii. Urząd Marszałkowski zapłacił za niego 14 mln 250 tys., jednak w tej kwocie znajduje się również producencki pakiet obsługowy.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji