NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Spalinowy tabor łódzkiego Polregio trafi do Kielc i Gdyni

| Kasper Fiszer 01.09.2022 4,6k

Spalinowy tabor łódzkiego Polregio trafi do Kielc i Gdyni
SA135-020Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Spółka Polregio będzie obsługiwać mniej kursów pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Łodzią niż dotychczas. Wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy łódzki zakład spółki przestanie więc utrzymywać tabor spalinowy. Dwie jednostki zostaną przekazane do innych części kraju.
Na początku września znacznie zmieni się organizacja ruchu pociągów na trasie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej. Obsługująca połączenie spółka Polregio podzieliła relację na odcinki Łódź – Tomaszów Mazowiecki i Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Skarżysko, na pierwszy z odcinków delegując pojazdy elektryczne, na drugi zaś – spalinowe. Kolejna rewolucja będzie miała miejsce w grudniu, gdy większość pociągów międzywojewódzkich zacznie obsługiwać Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a jeden kurs ze Skarżyska do Łodzi – Świętokrzyski Zakład Polregio.

Już teraz jest mniej pojazdów spalinowych

W związku z tym łódzki zakład spółki przestanie wystawiać tabor na jedyną swoją trasę niezelektryfikowaną. Zniknie więc zapotrzebowanie na tabor spalinowy. – Na stanie Łódzkiego Zakładu w Łodzi znajdują się obecnie dwa pojazdy spalinowe – informuje nas Zespół Prasowy Polregio. Potwierdził on, że 11 grudnia obie te jednostki mają zmienić swój przydział. Pozostaną jednak w strukturach spółki.

W Łódzkiem Polregio wykorzystuje wyłącznie własny tabor spalinowy. Aktualnie w Łodzi pozostają mniejszy SA135-020 i większy SA139-026, oba wyprodukowane w bydgoskiej Pesie i pozostające od chwili przekazania ich przewoźnikowi na stanie łódzkiego zakładu. Już teraz liczba taboru jest mniejsza, bo jeszcze kilka miesięcy temu wykorzystywano dwa SA135.

Jedna z jednostek wciąż będzie dojeżdżać do Łodzi

Jedna ze wspomnianych jednostek – SA139 „Link” – najprawdopodobniej nadal będzie dojeżdżać do Łodzi. Ma zostać bowiem według wstępnych planów przekazana do Świętokrzyskiego Zakładu Polregio w Kielcach. Ten będzie zaś wciąż realizował przewozy na linii nr 25 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Łodzią. Według założeń rozkładowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego spalinowe jednostki raz dziennie będą realizować bezpośredni kurs do Łodzi.

Drugi, mniejszy i nieco starszy pojazd ma natomiast trafić do zakładu w Gdyni. Należy więc spodziewać się, że jednostka będzie stacjonować w Chojnicach. Może on być wykorzystywany na mniej obciążonych trasach województwa pomorskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5