NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Umowa na SA135 dla KM podpisana

| jm, Rynek Kolejowy 08.11.2011 180

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2011-11-08 11:09:03 Autor:
---.sgh.waw.pl
słabo że mają jedne drzwi
2011-11-08 11:11:23 Autor: Szemot
---.home.aster.pl
A po co na Mazowszu spalinowe pociągi? Z tego co wiem wszystkie tory są zelektryfikowane więc gdzie to ma jeździć? Tym bardziej jeszcze dwie sztuki
2011-11-08 11:14:39 Autor: Lone_Star
---.play-internet.pl
@Szemot, chociażby na odcinku Siedlce - Czeremcha. Co prawda akurat ten wagon silnikowy jest za mały na tamtejsze potoki podróżnych, ale nie pogardziłbym, jakby doczepili do niego jeden wagon (np. Bombardiera). Moc wydaje się wystarczająca.
2011-11-08 11:15:26 Autor: Ariel Ciechański
---.twarda.pan.pl
@Szemot
Popatrz na mapę jeszcze raz, a jak nie dojrzysz jeszcze raz i tak do momentu, aż ujrzysz, że Płock - Sierpc, Sierpc - Nasielsk i Siedlce - Czeremcha są bez druta...
2011-11-08 12:14:43 Autor: PKL
---.warszawa.vectranet.pl
\"Tempo jest szalone, będziemy na trzy zmiany robić. Podjęliśmy ryzyko i rozpoczęliśmy budowę pojazdów od razu po ogłoszeniu przetargu. Inaczej byśmy nie zdążyli. \" He he.. a po wyprodukowaniu będzie jak z Elfami. Dzisiaj po raz kolejny awaria i odwołanie pociągu 51310 ze względu na jakość wykonania.
2011-11-08 13:17:07 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Bez druta są : Ostrołęka - Małkinia przez Ostrów Mazowiecką , Płock - Sierpc , Sierpc - Nasielsk , Siedlce - Czeremcha , Siedlce - Sokołów Podlaski . Na Mazowszu bez trudu znajdzie się miejsce dla trakcji spalinowej.
Ariel Ciechański , popieram w całości.Przy okazji , jak zapewne pamiętasz , mówiło się ostatnio o reaktywacji kolei pasażerskiej w Ostrowi Mazowieckiej, a to oznacza co najmniej reaktywację szlaku : Ostrów Mazowiecka - Małkinia , ale miejmy nadzieję , że uda się reaktywować cały ten szlak , aż do Ostrołęki.
Poza tym jeszcze - co prawda to jest relacja między województwami , ale kilometrów jest na tyle mało , że - o ile województwo mazowieckie dogada się z podlaskim - siłami Kolei Mazowieckich można reaktywować ruch pasażerski w relacji : Ostrołęka - Łomża.Zważywszy gorszy stan tego odcinka , niż szlaku między Ostrołęką a Małkinią przez Ostrów Mazowiecką , należałoby najpierw porwać się na prace remontowe , tak , aby prędkość szlakowa podskoczyła z 30km/h między Ostrołęką a Śniadowem i z 20km/h między Śniadowem i Łomżą , do co najmniej 50km/h na całości między Ostrołęką a Łomżą.
2011-11-08 14:20:59 Autor: stoker
---.155.180.218
@Lone Star:
Niestety KM kupiły babola.
SA135 z przekładnią hydromechaniczną firmy ZF nie będą mogły ciągnąć żadnego wagonu doczepnego. Co innego, gdyby kupili ten wagon w wersji z przekładnią hydrodynamiczną Voitha, czyli taką jaką np. mają Arrivowskie SA106, dość często ciągające za sobą wagony - np. w sezonie Bdhpumn.
2011-11-08 14:30:31 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
SA106 może ciągnąć przyczepę nie tyle dzięki przekładni Voith, ale dużo mocniejszemu silnikowi (500kW, SA135 ma 350kW).
2011-11-08 14:40:28 Autor: Lone_Star
---.play-internet.pl
@stoker i @sphinx1, dziękuję za wyjaśnienie. Pozdrawiam :)
2011-11-08 18:24:21 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
SA135 ma MTU+ZF 390kW.
SA103 ma MTU+ZF 350kW.
SA106 ma Iveco+Voith 500kW.
2011-11-08 18:27:36 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tym że 350 kW już nie produkują więc może będzie to jakiś SA139?
2011-11-08 20:35:04 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@jatal: KM i tak to nazwą po swojemu :P

@PKL: nie stresuj się, bo dopiero wtorek. Jak dobrze pójdzie, to jutro ten pociąg opóźniony nawet nie będzie :P w końcu póki co odwołują/opóźniają go co najwyżej 2 razy w tygodniu :) Trochę bardziej wkurzeni są pasażerowie z Grodziska, bo oni narzekają jak jeden ELF im przyjedzie
(pociąg planowo na dwóch). A jak nie przyjedzie żaden?
2011-11-08 20:48:40 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tak jeżeli mowa o SA135 - wiadomo, kiedy odstawione (wszystkie) w podkarpackim powrócą na trasy i czy podobny los czeka Dolny Śląsk?
2011-12-30 10:26:21 Autor: raf
---.centertel.pl
Idealne rozwiązanie na trasach Ostrołęka - Szczytno, Ostrołęka - Śniadowo- (Łomża)- Łapy, Ostrołęka - Małkinia.
Zważywszy że w 2012r. ma rozpocząć się remont linii Ostrołęka-Tłuszcz, konieczne będzie przywrócenie przejezdności szlaków Ostrołęka-Łapy (dostawy do elektrowni, także linia alternatywna na czas remont odcinka KM8 rail baltica Tłuszcz-Łapy) a w szczególności Ostrołęka-Małkinia jako połączenie na czas wykonywanych prac remontowych na linii KM29.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5