Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi w końcu wracają na gorzowską estakadę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi w końcu wracają na gorzowską estakadę
Fot. PKP PLK
Od niedzieli 9 czerwca podróżni z Gorzowa Wielkopolskiego do Poznania przejadą przez kolejową estakadę obok Warty – dziewięć miesięcy później, niż zapowiadano.

Otwarcia estakady prowadzącej do głównej stacji Gorzowa Wielkopolskiego, pomimo obietnic PKP PLK, nie udało się dokonać we wrześniu 2018. Ta sztuka nie udała się też w grudniu, ani w marcu. Otwarcie nastąpi dopiero teraz. Ogólnie modernizacja opóźniona jest o kilka lat – pierwotnie PKP PLK zapowiadała wyremontowanie będącej w złym stanie estakady kolejowej w Gorzowie Wlkp. do połowy 2016 roku.

Jak zapewnia PKP PLK, od 9 czerwca pociągi dotrą estakadą do Gorzowa Wielkopolskiego Wschodniego – nowego przystanku oddanego ponad dwa lata temu w ramach projektu modernizacji estakady. Niestety, podczas modernizacji nie przywrócono drugiego toru na obiekcie.

Prace wciąż trwają

Jak podaje PLK, w ramach projektu poddano gruntownej modernizacji dwukilometrową estakadę. Na historycznym obiekcie wymieniono m.in. 650 ton stalowych elementów i wylano 10 000 m3 betonu. Wzmocniono ściany i mury oporowe obiektu. Gruntownie wyremontowano pięć stalowych wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną, Garbary i w rejonie ul. Spichrzowej. Zastosowano maty wygłuszające przejazdy. Położono specjalny tor bezpodsypkowy. Odtworzone zostały historyczne balustrady. Do dyspozycji pasażerów będzie peron nr 1. Przez lata nieczynny peron nr 2 zapewni obsługę pociągów w kierunku Krzyża i Poznania, Piły, Kostrzyna. 

Otwarcie estakady nie oznacza końca prac – wykonawca będzie dalej wykonywał prace na stacji, ale PLK zapewnia, że nie będą one wpływać na obsługę podróżnych i przejazdy planowych składów codziennie. Roboty obejmują m.in. elementy zadaszenia na peronie nr 2. Będzie montaż systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca ułoży tor przy peronie od ul. Dworcowej.

Utrudnienia jeszcze przez wiele lat

Ponad dwa lata utrudnień spowodowanych modernizacją estakady to dopiero początek, a nie koniec problemów pasażerów. PLK przygotowuje się właśnie do rewitalizacji odcinka Gorzów Wlkp. – Krzyż na linii 203. Równolegle przygotowywane są dokumenty do kompleksowej modernizacji linii 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5