Partnerzy serwisu:
Pasażer

MI: Poprawa oferty w Gorzowie Wlkp. opiera się na skomunikowaniach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MI: Poprawa oferty w Gorzowie Wlkp. opiera się na skomunikowaniach
fot. Henryk Poznański/PKP PLKPrzystanek Gorzów Wielkopolski Wschód
Resort odpowiedzialny za finansowanie pociągów dalekobieżnych twierdzi, że nadal nie jest pewne uruchomienie nowych połączeń z Gorzowa Wielkopolskiego do Poznania. Zapewnia, że mieszkańcy tego miasta odczują poprawę swojej sytuacji komunikacyjnej, ale kształt przyszłej oferty wciąż jest opracowywany. Kluczowa ma być także poprawa skomunikowań pomiędzy kursami Polregio i PKP Intercity.

Na naszych łamach opisywaliśmy już plany uruchomienia nowych pociągów dalekobieżnych łączących Gorzów Wielkopolski z Poznaniem. O inauguracji kursów w grudniu tego roku zapewniał m. in. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, powołując się na uzgodnienia z Ministerstwem Infrastruktury. Odbyły się także testowe jazdy taboru należącego do SKPL Cargo, który miałby obsługiwać trzy pary połączeń realizowanych przez PKP Intercity.

Pomysłów na poprawę sytuacji jest więcej

Resort finansujący pociągi dalekobieżne nie potwierdził jednak jednoznacznie planu obsługi tej relacji. – Rozkład jazdy pociągów 2025/2026 znajduje się w konstrukcji i nie jest możliwe udzielenie informacji o ostatecznej ofercie. Wspólnie z PKP Intercity prowadzimy analizy dotyczące możliwości uruchomienia nowych połączeń Gorzów Wielkopolski – Krzyż – Poznań Główny. Jest to jeden z kilku branych pod uwagę pomysłów dla poprawy sytuacji przewozowej Gorzowa – twierdzi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

Mówi także, że ostateczny kształt rozkładu, który wejdzie w życie w połowie grudnia, będzie zależał od kilku czynników. Wśród nich są możliwości finansowe samego MI. Pozostałe to dostępność taboru (tu wydaje się, że porozumienie z SKPL, który wydzierżawiłby PKP Intercity dodatkowe jednostki, jest już blisko) oraz infrastruktury kolejowej.

Są skomunikowania pomiędzy pociągami niefinansowanymi przez MI

Ministerstwo przekonuje także, że choć miasto jest obsługiwane przez stosunkowo nieliczne pociągi dalekobieżne, jego mieszkańcy już teraz mogą łatwiej dostać się do innych ważnych ośrodków kraju. – W celu poprawy oferty połączeń w województwie lubuskim podejmujemy działania m. in. poprzez lepszą koordynację między pociągami regionalnymi a połączeniami dalekobieżnymi – usłyszeliśmy. Przykładem ma być tu skomunikowanie na leżącej w województwie wielkopolskim stacji Krzyż pociągów Polregio z EIC „Chrobry”.

– Pasażerowie z Gorzowa Wielkopolskiego mają teraz możliwość dojazdu do Warszawy przed godz. 10:00 oraz powrotu wieczorem – opisuje nasza rozmówczyni. Czas oczekiwania w Krzyżu wynosi w zależności od kierunku od ok. 20 do ok. 30 min. Należy w tym miejscu zauważyć, że MI nie jest organizatorem żadnego ze wskazanych kursów: pociąg Regio jest finansowany przez marszałka województwa lubuskiego, a EIC „Chrobry” funkcjonuje na zasadach komercyjnych jako połączenie własne spółki PKP Intercity.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij