Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolskie: Kolejny SA108 w naprawie. Były utrudnienia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolskie: Kolejny SA108 w naprawie. Były utrudnienia
fot. Phil Richards, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.orgSA108 Polregio na stacji Piła Główna
Polregio poinformowało o zakończeniu przedłużającej się naprawy jednostki SA108 produkcji ZNTK Poznań. Do warsztatów remontowych trafił jednak kolejny pojazd tego samego typu. Ponownie wydłużono okres obsługi części połączeń Krzyż – Piła – Krzyż autobusami.

Na początku miesiąca samorząd województwa wielkopolskiego poinformował o zakończeniu utrudnień, jakie od lutego występowały na regionalnej trasie z Piły do Krzyża. Część kursów przez szereg tygodni była zastępowana autobusami, bo do naprawy poziomu P3 skierowany został jeden z pojazdów serii Sa108. Rezerwowy skład zestawiony z lokomotywy i klasycznego wagonu został zaś przeznaczony do obsługi połączeń na Ziemi Lubuskiej.

Utrudnienia zniknęły dopiero w połowie maja

Co prawda przedłużająca się naprawa jeszcze się wówczas nie zakończyła, ale zgodnie z danymi przekazanymi nam przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego na linię nr 203 wyruszył inny skład zastępczy, bo Polregio sprowadziło do swojego wielkopolskiego zakładu dodatkowy wagon. W rzeczywistości trudny dla podróżujących czas funkcjonowania zastępczej komunikacji autobusowej ponownie został jednak przedłużony. Zgodnie z komunikatem zamieszczonym na stronie internetowej Polregio wybrane kursy były obsługiwane autobusami aż do 15 maja, a 4 maja utrudnienia występowały dodatkowo na międzywojewódzkim odcinku Piła – Chojnice.

Teraz obsługa trasy wreszcie powinna przebiegać bez komplikacji. Zakończyła się bowiem naprawa jednostki SA108-004. – 17 maja pojazd ten miał przeprowadzoną jazdę próbną z wynikiem pozytywnym – poinformował nas Zespół Prasowy Polregio. Spalinowy zespół trakcyjny został więc przywrócony do eksploatacji.

Ogólnopolskie problemy taborowe

Sytuacja taborowa pozostaje jednak napięta. Aktualnie trwa bowiem naprawa kolejnego z RegioTrampów wyprodukowanych w 2006 r. przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego, jakie eksploatuje wielkopolski zakład Polregio. – Przegląd pojazdu SA108-008 planujemy zakończyć w pierwszej połowie czerwca tego roku – zapowiedział przewoźnik.

Przypomnijmy, że problemy z dostępnością taboru spalinowego występują także w innych regionach. Do niedawna autobusowa komunikacja zastępcza wynikająca z niewystarczającej liczby czynnych pojazdów funkcjonowała również na niezelektryfikowanych trasach na styku województw łódzkiego i świętokrzyskiego oraz na Mazowszu. Utrudnienia wciąż są natomiast odczuwalne w Lubuskiem i w Opolskiem.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5