NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Pociągi do Kraków - Spytkowice - Oświęcim wrócą jako SKA z dużą częstotliwością?

| Jakub Madrjas 06.10.2021 6k

Pociągi do Kraków - Spytkowice - Oświęcim wrócą jako SKA z dużą częstotliwością?
Fot. Koleje Małopolskie
Od grudnia na linię nr 94 między Krakowem a Oświęcimiem przez powiat wadowicki mają wrócić pociągi. Trwają przygotowania do wznowienia przewozów, możliwe jest uruchomienie aż 19 par pociągów obsługiwanych przez Koleje Małopolskie.
Na dwutorowej linii kolejowej nr 94 między Krakowem i Oświęcimiem, przez Brzeźnicę i Spytkowice trwają warte 250 mln złotych prace PKP PLK. - Obecnie przewoźnicy przygotowują się do uruchomienia nowego połączenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, łączącej Oświęcim, przez Skawinę, z Krakowem. Zasadnicza część modernizacji linii kolejowej 94, na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, zakończyła się w połowie tego roku - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak przypomina, otwarto już nowe przystanki (Skawina Jagielnia, Kraków Opatkowice) i zmodernizowane obiekty (m.in. Skawina i Kraków Bonarka). - Prace budowlane na tym szlaku toczą się jeszcze tylko przy modernizacji przystanku Kraków Swoszowice. To oddzielna inwestycja, realizowana wspólnie z Gminą Miejską Kraków - informuje. Pierwsi podróżni będą mogli ponownie skorzystać z przystanku w listopadzie.

Wielki powrót pociągów?


Od 2015 roku jeżdżą tu tylko pociągi towarowe - z wyjątkiem przyspieszonych pociągów do Energylandii w Zatorze. Jak informuje portal wadowiceonline, zgodnie z projektem rozkładu jazdy przygotowanym przez Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, regularne pociągi pasażerskie wrócić mają od grudnia w wymiarze aż 19 par pociągów obsługiwanych przez Koleje Małopolskie w ramach trasy kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA4).

O tym, że UMWM chciałby włączyć linię kolejową nr 94 w system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pisaliśmy już dwa lata temu. Termin realizacji tych planów uzależniony był od harmonogramu inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia naszego województwa z uruchamianiem ruchu pasażerskiego pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem, informuję, że przewozy pasażerskie zostaną wprowadzone tam wyłącznie w przypadku, gdy przepustowość infrastruktury umożliwi zapewnienie częstotliwości na trasie Oświęcim – Skawina – Kraków minimum co godzinę oraz poprowadzenie wszystkich pociągów w relacji bezpośredniej do Krakowa Głównego – zastrzegał wówczas Michał Drewnicki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Będzie nowy przystanek przy Energylandii


Czekamy na obecne stanowisko Urzędu Marszałkowskiego, ale według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", ostateczny kształt oferty przewozowej po modernizacji linii nr 94 przez Skawinę i Spytkowice nie został jeszcze zatwierdzony. Problemem jest finansowanie połączeń, które obecnie spoczywa w całości na urzędzie marszałkowskim województwa, bez wsparcia lokalnych samorządów. 

Przy okazji portal wadowiceonline podaje, że powraca również temat nowego przystanku w Zatorze, przy parku rozrywki Energylandia. Nowy przystanek kolejowy ma ułatwić turystom dojazd do parku rozrywki koleją zamiast samochodem. Ma znaleźć się przy granicy Zatora i Przeciszowa, w sąsiedztwie przejazdu kolejowego na ulicy Granicznej. - W ramach tak zwanego programu przystankowego w Małopolsce do 2025 roku powstanie osiem nowych przystanków kolejowych, a kolejnych siedemnaście zostało wpisanych na listę rezerwową. Jednym z tych ośmiu, które mają już zapewnione finansowanie, jest przystanek Zator Energylandia – poinformował portal Piotr Hamarnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5