Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Pociągi do Kraków - Spytkowice - Oświęcim wrócą jako SKA z dużą częstotliwością?

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
06-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Pociągi do Kraków - Spytkowice - Oświęcim wrócą jako SKA z dużą częstotliwością?
Fot. Koleje Małopolskie
Od grudnia na linię nr 94 między Krakowem a Oświęcimiem przez powiat wadowicki mają wrócić pociągi. Trwają przygotowania do wznowienia przewozów, możliwe jest uruchomienie aż 19 par pociągów obsługiwanych przez Koleje Małopolskie.

Na dwutorowej linii kolejowej nr 94 między Krakowem i Oświęcimiem, przez Brzeźnicę i Spytkowice trwają warte 250 mln złotych prace PKP PLK. - Obecnie przewoźnicy przygotowują się do uruchomienia nowego połączenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, łączącej Oświęcim, przez Skawinę, z Krakowem. Zasadnicza część modernizacji linii kolejowej 94, na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, zakończyła się w połowie tego roku - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak przypomina, otwarto już nowe przystanki (Skawina Jagielnia, Kraków Opatkowice) i zmodernizowane obiekty (m.in. Skawina i Kraków Bonarka). - Prace budowlane na tym szlaku toczą się jeszcze tylko przy modernizacji przystanku Kraków Swoszowice. To oddzielna inwestycja, realizowana wspólnie z Gminą Miejską Kraków - informuje. Pierwsi podróżni będą mogli ponownie skorzystać z przystanku w listopadzie.

Wielki powrót pociągów?


Od 2015 roku jeżdżą tu tylko pociągi towarowe - z wyjątkiem przyspieszonych pociągów do Energylandii w Zatorze. Jak informuje portal wadowiceonline, zgodnie z projektem rozkładu jazdy przygotowanym przez Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, regularne pociągi pasażerskie wrócić mają od grudnia w wymiarze aż 19 par pociągów obsługiwanych przez Koleje Małopolskie w ramach trasy kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA4).

O tym, że UMWM chciałby włączyć linię kolejową nr 94 w system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pisaliśmy już dwa lata temu. Termin realizacji tych planów uzależniony był od harmonogramu inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia naszego województwa z uruchamianiem ruchu pasażerskiego pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem, informuję, że przewozy pasażerskie zostaną wprowadzone tam wyłącznie w przypadku, gdy przepustowość infrastruktury umożliwi zapewnienie częstotliwości na trasie Oświęcim – Skawina – Kraków minimum co godzinę oraz poprowadzenie wszystkich pociągów w relacji bezpośredniej do Krakowa Głównego – zastrzegał wówczas Michał Drewnicki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Będzie nowy przystanek przy Energylandii


Czekamy na obecne stanowisko Urzędu Marszałkowskiego, ale według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", ostateczny kształt oferty przewozowej po modernizacji linii nr 94 przez Skawinę i Spytkowice nie został jeszcze zatwierdzony. Problemem jest finansowanie połączeń, które obecnie spoczywa w całości na urzędzie marszałkowskim województwa, bez wsparcia lokalnych samorządów. 

Przy okazji portal wadowiceonline podaje, że powraca również temat nowego przystanku w Zatorze, przy parku rozrywki Energylandia. Nowy przystanek kolejowy ma ułatwić turystom dojazd do parku rozrywki koleją zamiast samochodem. Ma znaleźć się przy granicy Zatora i Przeciszowa, w sąsiedztwie przejazdu kolejowego na ulicy Granicznej. - W ramach tak zwanego programu przystankowego w Małopolsce do 2025 roku powstanie osiem nowych przystanków kolejowych, a kolejnych siedemnaście zostało wpisanych na listę rezerwową. Jednym z tych ośmiu, które mają już zapewnione finansowanie, jest przystanek Zator Energylandia – poinformował portal Piotr Hamarnik.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Pasażer

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5