Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej
fot. PKP PLKPrzystanek Skawina Zachodnia
Choć po zmodernizowanym odcinku Kraków Bonarka – Podbory Skawińskie pociągi kursują od blisko roku, nie zakończyły się jeszcze wszystkie zaplanowane na linii prace modernizacyjne. Zarządca infrastruktury kolejowej ogłosił przetarg na projekt, dostawę i instalację elementów systemów dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego.

Umowę na modernizację linii 94 w trybie „projektuj i buduj” podpisano w czerwcu 2017 r.. W czerwcu 2021 r. uruchomiono dwa nowe przystanki – Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. W grudniu, wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy 2021/2022, po zmodernizowanych torach zaczęły znów kursować bezpośrednie pociągi Kraków – Oświęcim. W marcu bieżącego roku informowaliśmy o modernizacji stacji Podbory Skawińskie i przesunięciu przystanku Skawina Zachodnia. Prace, finansowane ze środków krajowych, będą kosztowały ponad 250 mln zł brutto (zamiast zakładanych pierwotnie 215 mln).

Teraz PKP PLK zamawiają urządzenia elementów systemów dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego. Spytaliśmy, dlaczego robi się to w postępowaniu oddzielnym od całej modernizacji linii? – W trakcie przygotowywania modernizacji linii kolejowej 94 zdecydowano o wyłączeniu z zakresu inwestycji niektórych elementów systemu informacji pasażerskiej i monitoringu ze względu na toczące się równolegle w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. prace związane z unifikacją wymienionych systemów – wyjaśnia Piotr Hamarnik z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury.

Jak dodaje, spółka przy podziale zadań inwestycyjnych kieruje się takimi przesłankami, jak czas realizacji, ilość dostępnych pieniędzy oraz unikanie kolizji z innymi realizowanymi inwestycjami. – Ewentualny podział zadania na kilka mniejszych lub odrębny tryb zamówienia dla danej branży każdorazowo ustalany jest indywidualnie, po uwzględnieniu tych uwarunkowań. Niemniej [jednak] Spółka dąży do kompleksowej, wielobranżowej przebudowy linii kolejowych – podkreśla nasz rozmówca.

Prace instalacyjne przy peronach mają zakończyć się w przyszłym roku. Linia 94 między Krakowem Bonarką a Podborami osiągnie wówczas pełnię funkcjonalności. – Dokładny termin zależy od przebiegu procedury przetargowej – zastrzega jednak Hamarnik.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Pasażer

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5