Partnerzy serwisu:
Biznes

Torkol z ważną umową na prace na LK94 Kraków – Oświęcim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
04-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Torkol z ważną umową na prace na LK94 Kraków – Oświęcim
fot. Torkol
Spółka Torkol podpisała z PKP PLK umowę na prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim.

To kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z Oświęcimiem. W poprzednich latach przebudowano tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi; za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano stacje i przystanki, a także wybudowano dwa nowe obiekty – Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia.

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim w ramach modernizacji linii kolejowej nr 94 Kraków – Oświęcim został ogłoszony w kwietniu. W czerwcu PKP PLK wybrała wykonawcę – własną spółkę Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Ostatecznie jednak inwestycję zrealizuje Torkol.

Ważna umowa dla Torkolu 


W toku przetargu obie spółki zaoferowały podobną kwotę na realizację inwestycji – ok. 113 mln zł brutto. PKP PLK odrzuciła jednak ofertę Torkolu ze względów formalnych –chodziło o jeden z przedstawionych dokumentów. Wykonawca odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej, a sam inwestor – jeszcze przed rozprawą – uznał jego argumentację. W związku z tym decyzja Izby była już formalnością. 

Umowa na realizację prac została podpisana 4 sierpnia. - Pozyskanie tego zadania pozwoli na utrzymanie przez Torkol portfela realizacyjnego na poziomie ostatnich lat –podkreśla w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Sławomir Piątek, prezes Torkolu, dodając, że jest to niezwykle ważne w kontekście braku dużych postępowań przetargowych na kolei.

Jaki jest zakres prac?

– Inwestycja na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim to przede wszystkim modernizacja obiektów inżynieryjnych. Prace obejmą 3 mosty i 5 wiaduktów. Jednym z obiektów będzie most kolejowy w Spytkowicach, który zostanie całkowicie przebudowany. Zwiększy się bezpieczeństwo na drodze pod obiektem. Zaplanowano chodnik, szerszą jezdnię i bariery ochronne. Oprócz tego na fragmentach tej trasy zostaną wymienione tory i sieć trakcyjna, a także prowadzone będą prace związane z odwodnieniem – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak zapewnia, inwestycja będzie prowadzona z utrzymaniem ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. Prace – jeśli sprawy formalne będą przebiegały sprawnie – mogą się rozpocząć w 2 połowie bieżącego roku, a projekt ma być zrealizowany do końca 2023 roku.

– Zdajemy sobie sprawę z wyzwania jakie stoi przed nami aczkolwiek okres poprzedzający podpisanie umowy poświeciliśmy na dokładną analizę i przygotowanie organizacyjne do realizacji zadania. Kadra , która będzie bezpośrednio uczestniczyć w realizacji to osoby ze sporym doświadczeniem w tej wielkości kontraktach co jest niezwykle ważne w właściwej i terminowej realizacji – podsumowuje prezes Torkolu Sławomir Piątek. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Prace na linii do Oświęcimia mają zakończyć się w terminie

Infrastruktura

Prace na linii do Oświęcimia mają zakończyć się w terminie

inf. pras. PKP PLK 26 października 2023

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Prace na linii do Oświęcimia mają zakończyć się w terminie

Infrastruktura

Prace na linii do Oświęcimia mają zakończyć się w terminie

inf. pras. PKP PLK 26 października 2023

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij