NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Torkol z ważną umową na prace na LK94 Kraków – Oświęcim

| Jakub Madrjas 04.08.2022 1,5k

Torkol z ważną umową na prace na LK94 Kraków – Oświęcim
fot. Torkol
Spółka Torkol podpisała z PKP PLK umowę na prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim.
To kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z Oświęcimiem. W poprzednich latach przebudowano tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi; za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano stacje i przystanki, a także wybudowano dwa nowe obiekty – Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia.

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim w ramach modernizacji linii kolejowej nr 94 Kraków – Oświęcim został ogłoszony w kwietniu. W czerwcu PKP PLK wybrała wykonawcę – własną spółkę Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Ostatecznie jednak inwestycję zrealizuje Torkol.

Ważna umowa dla Torkolu 


W toku przetargu obie spółki zaoferowały podobną kwotę na realizację inwestycji – ok. 113 mln zł brutto. PKP PLK odrzuciła jednak ofertę Torkolu ze względów formalnych –chodziło o jeden z przedstawionych dokumentów. Wykonawca odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej, a sam inwestor – jeszcze przed rozprawą – uznał jego argumentację. W związku z tym decyzja Izby była już formalnością. 

Umowa na realizację prac została podpisana 4 sierpnia. - Pozyskanie tego zadania pozwoli na utrzymanie przez Torkol portfela realizacyjnego na poziomie ostatnich lat –podkreśla w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Sławomir Piątek, prezes Torkolu, dodając, że jest to niezwykle ważne w kontekście braku dużych postępowań przetargowych na kolei.

Jaki jest zakres prac?

– Inwestycja na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim to przede wszystkim modernizacja obiektów inżynieryjnych. Prace obejmą 3 mosty i 5 wiaduktów. Jednym z obiektów będzie most kolejowy w Spytkowicach, który zostanie całkowicie przebudowany. Zwiększy się bezpieczeństwo na drodze pod obiektem. Zaplanowano chodnik, szerszą jezdnię i bariery ochronne. Oprócz tego na fragmentach tej trasy zostaną wymienione tory i sieć trakcyjna, a także prowadzone będą prace związane z odwodnieniem – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak zapewnia, inwestycja będzie prowadzona z utrzymaniem ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. Prace – jeśli sprawy formalne będą przebiegały sprawnie – mogą się rozpocząć w 2 połowie bieżącego roku, a projekt ma być zrealizowany do końca 2023 roku.

– Zdajemy sobie sprawę z wyzwania jakie stoi przed nami aczkolwiek okres poprzedzający podpisanie umowy poświeciliśmy na dokładną analizę i przygotowanie organizacyjne do realizacji zadania. Kadra , która będzie bezpośrednio uczestniczyć w realizacji to osoby ze sporym doświadczeniem w tej wielkości kontraktach co jest niezwykle ważne w właściwej i terminowej realizacji – podsumowuje prezes Torkolu Sławomir Piątek. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5