Partnerzy serwisu:
Pasażer

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?
fot. Dawid Skalec, lic. CC BY-SA 3.0Stacja Oświęcim
Jeśli będzie można co godzinę uruchomić kurs z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę, a każdy z pociągów rozpocznie bieg na krakowskim Dworcu Głównym, połączenia takie pojawią się w rozkładzie jazdy – zapowiadają władze województwa małopolskiego. Na razie trudno jednak określić, kiedy warunki postawione przez samorząd zostaną spełnione. Z pewnością nie stanie się to w ciągu najbliższego roku.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy na łamach portalu transport-publiczny.pl o nietypowej inwestycji dworcowej w Małopolsce. Podkrakowska gmina Brzeźnica, która przejęła budynek stacyjny od PKP SA, wyremontowała go i przystosowała do pełnienia swojej podstawowej funkcji, mimo że w miejscowości nie zatrzymuje się obecnie żaden pociąg pasażerski. Samorząd tłumaczy, że to przedsięwzięcie zrealizowane z myślą o przyszłości: dziś z poczekalni korzystają podróżujący autobusami, ale wkrótce na trasę Kraków – Skawina – Oświęcim z pewnością wrócą kursy regionalne.

Wnioski z doświadczeń: potrzeba wysokiej częstotliwości

Czy tak w rzeczywistości się stanie? – Województwo ma w planach wznowienie ruchu pociągów relacji Kraków – Oświęcim przez Skawinę – zapewnia nas Michał Drewnicki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Dodaje, że już trzy lata temu region zawarł z gminami Skawina, Kalwaria Zebrzydowska, Brzeźnica, Spytkowice, Zator i Przeciszów porozumienie, na mocy którego samorządy lokalne zadeklarowały wykonanie opracowań dotyczących mobilności lokalnej.

UMWM chciałby włączyć linię kolejową nr 94 w system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA). – Należy jednak zaznaczyć, że termin realizacji tych planów uzależniony jest od harmonogramu zamknięć spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia naszego województwa z uruchamianiem ruchu pasażerskiego pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem, informuję, że przewozy pasażerskie zostaną wprowadzone tam wyłącznie w przypadku, gdy przepustowość infrastruktury umożliwi zapewnienie częstotliwości na trasie Oświęcim – Skawina – Kraków minimum co godzinę oraz poprowadzenie wszystkich pociągów w relacji bezpośredniej do Krakowa Głównego – zastrzega przedstawiciel Urzędu.

Analiza możliwości uruchomienia kursów po publikacji planów PKP PLK na 2021 r.

Według słów Michała Drewnickiego obecnie byłoby to niemożliwe z uwagi na trwającą modernizację odcinka Kraków Główny – Podłęże oraz na przebudowę stacji Kraków-Bonarka i Skawina. – Zarządca infrastruktury na chwilę obecną opublikował harmonogram zamknięć na okres do grudnia 2020 r. Po opublikowaniu przez PKP PLK harmonogramu na rok 2021 województwo dokona analizy przepustowości odcinka Kraków Główny – Skawina pod kątem możliwości wznowienia ruchu pociągów do Oświęcimia – zapowiada.

Przypomnijmy, że w minionym sezonie letnim województwo zlecało Przewozom Regionalnym obsługę pojedynczych kursów realizowanych w soboty i niedziele w relacji Kraków – Oświęcim przez Skawinę. Uruchomiono je głównie z myślą o turystach, w tym odwiedzających park rozrywki w Zatorze. Miały one charakter przyspieszony.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

inf. pras oprac. kł 17 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5