NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

| Kasper Fiszer 30.10.2019 6,2k

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?
Stacja Oświęcimfot. Dawid Skalec, lic. CC BY-SA 3.0
Jeśli będzie można co godzinę uruchomić kurs z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę, a każdy z pociągów rozpocznie bieg na krakowskim Dworcu Głównym, połączenia takie pojawią się w rozkładzie jazdy – zapowiadają władze województwa małopolskiego. Na razie trudno jednak określić, kiedy warunki postawione przez samorząd zostaną spełnione. Z pewnością nie stanie się to w ciągu najbliższego roku.
W zeszłym tygodniu pisaliśmy na łamach portalu transport-publiczny.pl o nietypowej inwestycji dworcowej w Małopolsce. Podkrakowska gmina Brzeźnica, która przejęła budynek stacyjny od PKP SA, wyremontowała go i przystosowała do pełnienia swojej podstawowej funkcji, mimo że w miejscowości nie zatrzymuje się obecnie żaden pociąg pasażerski. Samorząd tłumaczy, że to przedsięwzięcie zrealizowane z myślą o przyszłości: dziś z poczekalni korzystają podróżujący autobusami, ale wkrótce na trasę Kraków – Skawina – Oświęcim z pewnością wrócą kursy regionalne.

Wnioski z doświadczeń: potrzeba wysokiej częstotliwości

Czy tak w rzeczywistości się stanie? – Województwo ma w planach wznowienie ruchu pociągów relacji Kraków – Oświęcim przez Skawinę – zapewnia nas Michał Drewnicki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Dodaje, że już trzy lata temu region zawarł z gminami Skawina, Kalwaria Zebrzydowska, Brzeźnica, Spytkowice, Zator i Przeciszów porozumienie, na mocy którego samorządy lokalne zadeklarowały wykonanie opracowań dotyczących mobilności lokalnej.

UMWM chciałby włączyć linię kolejową nr 94 w system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA). – Należy jednak zaznaczyć, że termin realizacji tych planów uzależniony jest od harmonogramu zamknięć spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia naszego województwa z uruchamianiem ruchu pasażerskiego pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem, informuję, że przewozy pasażerskie zostaną wprowadzone tam wyłącznie w przypadku, gdy przepustowość infrastruktury umożliwi zapewnienie częstotliwości na trasie Oświęcim – Skawina – Kraków minimum co godzinę oraz poprowadzenie wszystkich pociągów w relacji bezpośredniej do Krakowa Głównego – zastrzega przedstawiciel Urzędu.

Analiza możliwości uruchomienia kursów po publikacji planów PKP PLK na 2021 r.

Według słów Michała Drewnickiego obecnie byłoby to niemożliwe z uwagi na trwającą modernizację odcinka Kraków Główny – Podłęże oraz na przebudowę stacji Kraków-Bonarka i Skawina. – Zarządca infrastruktury na chwilę obecną opublikował harmonogram zamknięć na okres do grudnia 2020 r. Po opublikowaniu przez PKP PLK harmonogramu na rok 2021 województwo dokona analizy przepustowości odcinka Kraków Główny – Skawina pod kątem możliwości wznowienia ruchu pociągów do Oświęcimia – zapowiada.

Przypomnijmy, że w minionym sezonie letnim województwo zlecało Przewozom Regionalnym obsługę pojedynczych kursów realizowanych w soboty i niedziele w relacji Kraków – Oświęcim przez Skawinę. Uruchomiono je głównie z myślą o turystach, w tym odwiedzających park rozrywki w Zatorze. Miały one charakter przyspieszony.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5