Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pociąg RegioJet z Pragi nad Adriatyk pojedzie przez Budapeszt i Zagrzeb

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pociąg RegioJet z Pragi nad Adriatyk pojedzie przez Budapeszt i Zagrzeb
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Po ubiegłorocznym sukcesie RegioJet ponownie przygotowuje się do uruchomienia międzynarodowych pociągów nocnych z Pragi do Chorwacji. Nowością będzie to, że pociąg dojedzie także do Splitu, a autobusy spółki umożliwią dojazd nawet do Bośni i Czarnogóry.

W 2021 roku pociągi będą uruchamiane od 28 maja do końca września. Podobnie jak w roku ubiegłym ceny za bilet na miejsce siedzące będą rozpoczynały się od 590 czeskich koron (ok. 100 złotych) w jedną stronę i od 790 koron (ok. 135 zł) za miejsce w kuszetce. Możliwy będzie zakup całego przedziału z leżankami dla czterech osób w cenie biletu dla trzech osób. Sprzedaż biletów ruszy jeszcze w lutym.

Pociągi w 2021 roku pojadą inną trasą niż w roku 2020. Zupełnie ominą Słowenię i pojadą przez Brno, Bratysławę, Budapeszt i Zagrzeb. Z Zagrzebia będzie można w wagonach dotrzeć albo, jak dotąd – do Rijeki, albo do znajdującego się znacznie dalej na południe Splitu. Z Rijeki i Splitu RegioJet ponownie uruchomi autobusy, które za dodatkową opłatą będą dowozić turystów do kurortów na całym chorwackim wybrzeżu, a także, co będzie nowością – do Neum w Bośni i Hercegowinie i do Kotoru w Czarnogórze.

Pociąg, tak jak w roku 2020, będzie odjeżdżał z Pragi około godziny 17 z Pragi, a do Rijeki dotrze wczesnym rankiem. Przyjazd grupy wagonów do Splitu nastąpi wczesnym popołudniem. W przeciwnym kierunku pociąg wyjedzie ze Split po południu, a z Rijeki wieczorem, przybywając rano następnego dnia do Bratysławy, Brna i Pragi.

W czerwcu i wrześniu połączenia kolejowe będą działać 3 razy w tygodniu, z odjazdami z Pragi, Brna i Bratysławy w piątki, niedziele i wtorki oraz z Chorwacji w soboty, poniedziałki i środy. W lipcu i sierpniu połączenia będą kursowały codziennie w każdym kierunku. Pociąg ma się składać z 15 wagonów, które będą w stanie pomieścić 650 pasażerów. W składzie znajdzie się m.in. kuszetka z miejscem dla kilkunastu rowerów. Na pokładzie pozostanie atrakcyjna cenowo usługa cateringowa, darmowa kawa i poranne bezpłatne przekąski.

Nowa trasa pociągu pozwoli RJ na przyciągnięcie nowych klientów, choć w zeszłym roku i tak 90% miejsc we wszystkich pociągach udało się sprzedać, a projekt okazał się komercyjnym sukcesem, na którym firma zarobiła kilka milionów koron i tym samym pomogła sobie w trudnym pandemicznym okresie. Pociąg będzie można też wydłużyć z 12 do 15 wagonów, podczas gdy w 2020 roku np. w Ljublianie nie mieścił się on w peronach już przy 12 wagonach. Operacja ma być prostsza logistycznie, wyeliminowana zostanie jedna ze zmian lokomotyw, pociąg przejedzie też przez cztery, zamiast przez pięć krajów, co ma znaczenie w związku z różnymi przepisami pandemicznymi zarządzanymi przez państwa.

Więcej o tym, jak przebiega podróż w pociągu RJ nad Adriatyk można przeczytać tutaj.

RegioJet poinformował ostatnio o planowanym na wiosnę 2021 starcie pociągów Przemyśl – Praga. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Biznes

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Mikołaj Kobryński 26 września 2025

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Biznes

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Mikołaj Kobryński 25 września 2025

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Pasażer

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 18 września 2025

IC Chopin – mniej miejsc do leżenia, więcej siedzących

Pasażer

Konkurencja po czesku

Pasażer

Konkurencja po czesku

Przemysław B. Jezierski 11 października 2025

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Zobacz również:

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Biznes

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Mikołaj Kobryński 26 września 2025

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Biznes

Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO

Mikołaj Kobryński 25 września 2025

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Pasażer

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 18 września 2025

IC Chopin – mniej miejsc do leżenia, więcej siedzących

Pasażer

Konkurencja po czesku

Pasażer

Konkurencja po czesku

Przemysław B. Jezierski 11 października 2025

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij