NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Ostatni pociąg RegioJet wrócił z Chorwacji. „Projekt okazał się finansowym sukcesem”

| Michał Szymajda 28.09.2020 7

Ostatni pociąg RegioJet wrócił z Chorwacji. „Projekt okazał się finansowym sukcesem”
Pociąg Regiojet w Rijece z chorwacką lokomotywąfot. M. Szymajda
26 września RegioJet zakończył uruchamianie letnich pociągów z Pragi do Rijeki. W ostatnich tygodniach połączenie nie działało już codziennie, ale przewoźnik i tak może mówić o sukcesie swojego nietuzinkowego pomysłu.
Pociągi, złożone głównie z wagonów-kuszetek, były uruchamiane przez prywatnego operatora od 30 czerwca. Większość kursów była wyprzedana, lub sprzedawano 80-90% miejsc. Jak chwali się w informacji prasowej operator, nawet ostatnim pociągiem z Rijeki wybrało się w stronę Słowacji i Czech 350 pasażerów. Łącznie w 120 pociągach, które przewoźnik wysłał w trasę od końca czerwca do 26 września podróżowało ponad 60 tysięcy pasażerów. Co ważne: RegioJet zaznacza, że pomimo niskich cen biletów, projekt zakończył się finansowym sukcesem. I to bez jakichkolwiek dotacji.

– Po raz pierwszy w swojej historii przeprowadziliśmy tak skomplikowaną operację logistyczną. Nasz pociąg przejeżdżał przez 5 krajów, współpracowaliśmy z wieloma zarządcami infrastruktury, nasz pociąg był prowadzony przez kilka lokomotyw. To wszystko w dobie pandemii wymagało podjęcia konkretnych środków bezpieczeństwa. Uzgodnienie wszystkich zasad, uruchomienie pociągów, zdobycie pozwoleń trwało zaledwie 6 tygodni! – powiedział Aleš Ondrůj, rzecznik RegioJet.

RegioJet już teraz zapowiedział, że planuje reaktywację pociągu w 2021 roku. Chce to zrobić wcześniej niż w tym roku, bo już w maju.

Rynek Kolejowy był na pokładzie pociągu z Pragi do Rijeki. Wrażenia z przejazdu opisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5