NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK wypełniły półroczny harmonogram. Umowy już za 10 mld zł

| Martyn Janduła 14.06.2017 54

PLK wypełniły półroczny harmonogram. Umowy już za 10 mld zł
Fot. PKP PLK
Podpisanie umowy na realizację kolejnego etapu Rail Baltiki pozwoliło PKP Polskim Liniom Kolejowym zrealizować zakładany plan zakontraktowania w połowie roku ponad 10 mld zł. Ten cel udało się osiągnąć. Co więcej, Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK jest spokojny co do dalszego harmonogramu.
Do 9 czerwca PKP Polskim Liniom Kolejowym udało się podpisać umowy na łączną kwotę 9,5 mld zł netto. Z kolei zawarcie kontraktu na modernizację drugiego odcinka E75 Sadowne – Czyżew za 641 mln zł brutto pozwoliło na przekroczenie bariery 10 mld zł. Oznacza to, że PKP PLK spełniły styczniowe obietnice dotyczące harmonogramu, gdzie była mowa o przekroczeniu tego pułapu w połowie obecnego roku.

– Podpisanie w połowie roku kontraktów za 10 mld zł to jest już taka kwota, która robi wrażenie – ocenił, obecny podczas podpisania umowy Sadowne – Czyżew, wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel. – Taka kwota stanowi też dowód ciężkiej pracy zarządu spółki oraz jej pracowników. Za to trzeba podziękować i takie podziękowania składam – dodał wiceminister.

Harmonogram na przyspieszeniu

Celem PKP Polskich Linii Kolejowych jest jednak zawarcie umów do końca 2017 roku za kwotę co najmniej 20 mld zł. – Warto podkreślić, że zdecydowana większość podpisanych umów za łączną kwotę 10 mld zł, łącznie z realizacją fragmentu E75, będzie realizowana w systemie "buduj". Przykładem jest chociażby linia E20, linia nr 7 – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Jak dodaje, obecnie procedurę oceny merytorycznej oraz procedurę otwarcia ofert przechodzą kontrakty za kolejnych kilkanaście miliardów złotych. – Oznacza to tylko, że zapowiadane przez nas podpisanie do końca roku umów na kwotę powyżej 20 mld zł jest jak najbardziej realne. Co więcej, harmonogram realizowany jest z trzytygodniowym wyprzedzeniem – dodaje Merchel.

PKP PLK chwali się dużym przyspieszeniem w realizacji inwestycji. Za porównanie posłużył pierwszy kwartał roku 2016 i 2017. Z danych przedstawionych przez zarządcę infrastruktury wynika, że rok temu ogłoszono 61 przetargów na kwotę 523 mln zł netto. W obecnym roku kwota ta wyniosła już z kolei 2,3 mld zł netto. Ważniejsze są jednak kontrakty, bo to one decydują o rozpoczęciu prac. Wartość 50 podpisanych w 2016 roku (w pierwszym kwartale) umów to 612 mln zł netto. W 2017 roku udało podpisać 86 umów na kwotę 2,3 mld zł netto.

Największe kontrakty

Najdroższą umową do tej pory były niewątpliwie prace na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin, LOT A, B i C (odcinki Otwock – Pilawa, Pilawa – Dęblin i Dęblin – Lublin) za 2,1 mld zł. Kontrakt na prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice to z kolei 966 mln zł. Realizacja E20 na odcinku Warszawa – Poznań: LSC Konin to 840 mln, LCS Kutno – 560 mln zł zaś LCS Łowicz – 428 mln zł. Jedna z droższych umów to też zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją" za 300 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5