NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]

| Martyn Janduła 16.04.2017 41

E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
Podstolice Fot. PKP PLK
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
PKP PLK mają za sobą podpisanie umów już na dwa odcinki linii kolejowej E20. Po świętach planowana jest kolejna – ostatnia – umowa na modernizację linii Warszawa – Poznań.
PKP PLK realizuje modernizację odcinka Sochaczew – Swarzędz, należącego do linii kolejowej E20, za pomocą trzech oddzielnych kontraktów. Dwa z nich – na odcinek LCS Konin (prace wykona Torpol) oraz LCS Kutno (prace wykona konsorcjum ZUE – Strabag – Budimex) – podpisano już umowy z wykonawcami. Z kolei na LCS Łowicz umowa ma zostać podpisana bezpośrednio po świętach. Inwestycja realizowana jest w systemie „buduj” na podstawie wcześniej opracowanej dokumentacji projektowej, co oznacza, że wykonawcy od razu przystępują do pracy, po złożeniu stosownych podpisów.


Mat. PKP PLK

Projekt jest współfinansowany w ramach instrumentu finansowego CEF – Connecting Europe Facility (Instrument „Łącząc Europę”) 2014-2020. Zakłada on przebudowę nawierzchni torów i podtorza, zabudowę rozjazdów, kompleksową przebudowę stacji i posterunków ruchu, budowę budynków Lokalnych Centrów Sterowania w Łowiczu, Kutnie i Koninie, budowę i przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym czy budowę i przebudowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi. Prac jest zdecydowanie więcej. Podsumowując prace, PKP PLK wymienią ok. 160 km toru.

Prace głównie mają dostosować tę linię do obsługi nowoczesnych pociągów. M.in. sieć trakcyjna nie jest dostosowana do prowadzenia Pendolino. Wymieniona zostanie ona na całym odcinku tj. ok 230 km linii. Zbudowanych zostanie 9 nowych podstacji trakcyjnych a 10 zmodernizowanych. – Efektem będzie możliwość przejazdu nowoczesnych pociągów pobierających większa moc (6MW). Nie będzie problemów z przejazdem pociągów regionalnych. Umożliwi to też wprowadzenie większej częstotliwości kursowania pociągów – wyjaśnia PKP PLK.

Prace obejmą również urządzenia srk. – Pochodzą one w zdecydowanej większości z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych – podkreślają kolejarze. Dodają, że wymiana urządzeń i budowa nowoczesnych komputerowych centrów sterowania dwukrotnie zwiększy przepustowość linii. W związku z tym pozwoli to na jazdę dwukrotnie większej liczby pociągów. Poprawi to też bezpieczeństwo ruchu pociągów. Koszt całkowity projektu to 2,6 mld zł, z czego dofinansowanie wynosi ponad 1,95 mld zł. O szczegółach prac, w rozbiciu na konkretne stacje, piszemy tutaj.

Prace niestety spowodują, że linia ta zostanie zamknięta. Pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na objazdy. Z kolei mieszkańcy aglomeracji poznańskiej będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Koleje Wielkopolskie już prowadzą przetarg mający wyłonić przewoźnika. Zadbano również, by pasażerowie mieli do dyspozycji autobusy niskopodłogowe, a w dużej części z nich znalazło się miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS