NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]

| Martyn Janduła 16.04.2017 41

E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
Podstolice Fot. PKP PLK
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]
PKP PLK mają za sobą podpisanie umów już na dwa odcinki linii kolejowej E20. Po świętach planowana jest kolejna – ostatnia – umowa na modernizację linii Warszawa – Poznań.
PKP PLK realizuje modernizację odcinka Sochaczew – Swarzędz, należącego do linii kolejowej E20, za pomocą trzech oddzielnych kontraktów. Dwa z nich – na odcinek LCS Konin (prace wykona Torpol) oraz LCS Kutno (prace wykona konsorcjum ZUE – Strabag – Budimex) – podpisano już umowy z wykonawcami. Z kolei na LCS Łowicz umowa ma zostać podpisana bezpośrednio po świętach. Inwestycja realizowana jest w systemie „buduj” na podstawie wcześniej opracowanej dokumentacji projektowej, co oznacza, że wykonawcy od razu przystępują do pracy, po złożeniu stosownych podpisów.


Mat. PKP PLK

Projekt jest współfinansowany w ramach instrumentu finansowego CEF – Connecting Europe Facility (Instrument „Łącząc Europę”) 2014-2020. Zakłada on przebudowę nawierzchni torów i podtorza, zabudowę rozjazdów, kompleksową przebudowę stacji i posterunków ruchu, budowę budynków Lokalnych Centrów Sterowania w Łowiczu, Kutnie i Koninie, budowę i przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym czy budowę i przebudowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi. Prac jest zdecydowanie więcej. Podsumowując prace, PKP PLK wymienią ok. 160 km toru.

Prace głównie mają dostosować tę linię do obsługi nowoczesnych pociągów. M.in. sieć trakcyjna nie jest dostosowana do prowadzenia Pendolino. Wymieniona zostanie ona na całym odcinku tj. ok 230 km linii. Zbudowanych zostanie 9 nowych podstacji trakcyjnych a 10 zmodernizowanych. – Efektem będzie możliwość przejazdu nowoczesnych pociągów pobierających większa moc (6MW). Nie będzie problemów z przejazdem pociągów regionalnych. Umożliwi to też wprowadzenie większej częstotliwości kursowania pociągów – wyjaśnia PKP PLK.

Prace obejmą również urządzenia srk. – Pochodzą one w zdecydowanej większości z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych – podkreślają kolejarze. Dodają, że wymiana urządzeń i budowa nowoczesnych komputerowych centrów sterowania dwukrotnie zwiększy przepustowość linii. W związku z tym pozwoli to na jazdę dwukrotnie większej liczby pociągów. Poprawi to też bezpieczeństwo ruchu pociągów. Koszt całkowity projektu to 2,6 mld zł, z czego dofinansowanie wynosi ponad 1,95 mld zł. O szczegółach prac, w rozbiciu na konkretne stacje, piszemy tutaj.

Prace niestety spowodują, że linia ta zostanie zamknięta. Pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na objazdy. Z kolei mieszkańcy aglomeracji poznańskiej będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Koleje Wielkopolskie już prowadzą przetarg mający wyłonić przewoźnika. Zadbano również, by pasażerowie mieli do dyspozycji autobusy niskopodłogowe, a w dużej części z nich znalazło się miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku.



II Okrągły Stół Energetyczny

Data: Warszawa, 1-2 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Ministerstwo Rozwoju (Sala pod Kopuła, Wejście od ul.Wspólnej), Plac Trzech Krzyży 3/5 Warszawa

Zapraszamy do udziału w dwudniowej konferencji współorganizowanej przez Ministerstwo Energii i Zespół Doradców Gospodarczych TOR, poświęconej dyskusji nad najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi sytuacji i perspektyw rozwoju polskiej energetyki. Wśród uczestników znajdą się m.in. minister energii Krzysztof Tchórzewski,wiceminister środowiska i pełnomocnik rządu ds. polityki klimatycznej Paweł Sałek, wiceministrowie energii Andrzej Piotrowski, Grzegorz Tobiszowski i Michał Kurtyka, a także prezes Urzędu Regulacji Energetyki – Maciej Bando.

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS