NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

To największa inwestycja KPK. Pierwsze umowy na „siódemkę” już podpisane

| inf. prasowa 29.05.2017 149

To największa inwestycja KPK. Pierwsze umowy na „siódemkę” już podpisane
Fot. PKP PLK
W poniedziałek 29 maja odbyło się podpisanie dwóch umów w ramach projektu modernizacji linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina. Jak podkreślił minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, prace pozwolą w przyszłości znacząco skrócić podróż pociągów na tej trasie. Inwestycja ta jest największym projektem w obecnym Krajowym Programie Kolejowym. Podpisane tylko dzisiaj umowy pochłoną 1,7 mld zł.
W Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dzisiaj (29 maja) dwie z trzech zasadniczych umów na modernizację linii Otwock – Lublin z programu „Modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa Wschodnia – Lublin – Dorohusk – Granica Państwa”. W spotkaniu udział wziął minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel. W wydarzeniu nie mogło zabraknąć także przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych. Przy popisaniu umowy obecny był prezes spółki Ireneusz Merchel oraz członek zarządu, dyr. ds. realizacji inwestycji Arnold Bresch. Gospodarzem był wojewoda lubelski Przemysław Czarnek.

Pierwszy podpisany kontrakt dotyczy odcinka Pilawa – Dęblin o wartości 735 mln zł, zaś drugi Dęblin – Lublin o wartości 930 mln zł. Łączna wartość podpisanych kontraktów to niemal 1,7 mld zł. W najbliższych dniach podpisana będzie trzecia umowa Otwock – Pilawa o wartości 479,2 mln zł. O wszystkim umowach i wykonawcach piszemy tutaj. Pierwszy odcinek Pilawa – Dęblin zostanie zmodernizowany przez konsorcjum spółek Mostostal Kraków, PKP Energetyka i Schweerbau. Na drugim odcinku Dęblin – Lublin prace wykona konsorcjum spółek Astaldi, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Construzioni Linee Ferroviarie, „Zhol zhondeushi Company” LLP.

Podróż do stolicy w 90 minut

– Rozpoczynamy dzisiaj realizację największego projektu zapisanego w Krajowym Programie Kolejowym – modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina. Podpisane umowy to kolejny dowód na znaczne przyspieszenie realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Zrealizujemy tę inwestycję w dwóch etapach, jako pierwszy zmodernizujemy odcinek Otwock – Lublin. Jestem przekonany, że inwestycja ta przyniesie korzyści mieszkańcom regionów, zwłaszcza Polski Wschodniej. Doskonale wpisuje się ona w nasz program unowocześniania sieci polskiej kolei – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

Modernizacja trasy zwiększy komfort i skróci czas podróży. Przejazd najszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem z prędkością do 160 km/h, po zakończeniu modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina, zajmie 1,5 godziny. Będzie można uruchomić większą liczbę połączeń lokalnych i regionalnych. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnych peronów. – Dzięki tej inwestycji Lubelszczyzna zostanie dobrze skomunikowana nie tylko z Warszawą, ale i z innymi ośrodkami w Polsce i na świecie – podkreślił wiceminister Andrzej Bittel.

– Wiemy, że inwestycja oczekiwana jest zwłaszcza przez mieszkańców województwa lubelskiego. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować pomiędzy stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny. Kompleksowa modernizacja to nowe możliwości dla przewozów regionalnych i międzyregionalnych. „Siódemka” stanowi bowiem główny szlak kolejowy łączący Lublin z ważnymi ośrodkami regionu oraz Polski – dodał z kolei Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Nowe przystanki dla Lublina

Modernizacja linii ma zapewnić mieszkańcom lepszy dostęp do kolei w Lublinie. W mieście powstanie nowy przystanek – Lublin Zachód. Na trasie do Otwocka przebudowane będą 34 stacje i przystanki. Zwiększy się m.in. komfort obsługi na stacjach: Lublin, Dęblin, Puławy, Nałęczów, Garwolin, Pilawa, Otwock. Dzięki temu pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów, wyposażonych w nowe wiaty, siedzenia oraz system informacji pasażerskiej. Obiekty będą bardziej funkcjonalne, lepiej oznakowane i oświetlone. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Będzie 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z windami: Lublin, Lublin Zachód, Motycz, Nałęczów, Puławy Miasto, Dęblin, Sobolew, Garwolin, Pilawa, Celestynów, Otwock.

– Modernizacja trasy Warszawa – Lublin jest bardzo ważną inwestycją dla mieszkańców województwa lubelskiego. Pozwoli na dobre skomunikowanie Lublina z Warszawą oraz innymi ośrodkami regionu i Polski. Zyskają nie tylko mieszkańcy, ale cały region. Zwiększy się jego atrakcyjność, co przyciągnie nowych inwestorów i turystów – powiedział wojewoda lubelski Przemysław Czarnek.

Krótsza podróż – szybki tor

W ramach prac miedzy Lublinem a Otwockiem PLK zmodernizują 150 km torów i sieci trakcyjnej do prędkości 160 km/h. Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą zdecydowanie zwiększy możliwości przejazdu pociągów. Modernizacja obejmie też 17 wiaduktów kolejowych oraz 31 mostów kolejowych.


Mat. MIB

Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Zapewnią to m.in. 3 nowe lokalne centra sterowania w: Pilawie, Dęblinie i Lublinie. Wymienione zostaną też 383 rozjazdy i urządzenia sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 68 przejazdach PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe tunele drogowe całkowicie wyeliminują problemy z przejazdem przez tor.

Przygotowane zmiany w komunikacji

Od połowy czerwca do grudnia 2018 r. między Pilawą a Lublinem będą obowiązywały zmiany w komunikacji. Pociągi z Warszawy do Lublina pojadą objazdem linią nr 30 przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków i dalej linią nr 2 przez Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i Radzynia Podlaskiego zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą, a pasażerowie z Łukowa z Lublinem.

Trasę pomiędzy Lublinem a stolicą obsłuży 8 par pociągów (w tym 1 para wyłącznie weekendowa), a najszybsze pokonają ją w 2 godz. 48 minut. W miejsce pociągów PKP IC na odcinkach Lublin – Nałęczów, Lublin – Dęblin, Dęblin – Łuków, Puławy Miasto – Łuków oraz Garwolin – Lublin pojadą autobusy. W 2019 roku prace przeniosą się na odcinek między Otwockiem a Pilawą.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS