NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK: Aż 850 mln zł na inwestycje dla spółek zależnych

| inf. pras 23.07.2021 2,7k

PLK: Aż 850 mln zł na inwestycje dla spółek zależnych
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe podwyższyły kapitał zakładowy czterem spółkom zależnym w wysokości 850 mln zł z przeznaczeniem na zakup nowoczesnych maszyn i sprzętu do prac utrzymaniowych i inwestycyjnych na sieci kolejowej. Zwiększy się m.in. potencjał PLK w zakresie utrzymania linii i w branży energetyki kolejowej. Środki pochodzą z budżetu państwa.
Wsparcie otrzymały cztery spółki zależne należące do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Jest to największe w historii dofinansowanie tych podmiotów.

– Dokapitalizowanie w wysokości 850 mln zł pozwoli spółkom zależnym PKP Polskich Linii Kolejowych na zwiększenie już posiadanego potencjału w zakresie utrzymania i modernizacji drogi kolejowej. Przede wszystkim oczekujemy dynamicznego rozwoju w branży energetyki kolejowej. Pozwoli to na większą samodzielność w procesie inwestycyjnym oraz sukcesywne przejmowanie usług utrzymaniowych, które są obecnie zlecane podmiotom zewnętrznym – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Plany inwestycyjne spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki będą mogły zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do robót torowych oraz urządzenia do prac przy sieci trakcyjnej, a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021–2024 – informuje PKP PLK. 

Jak informowaliśmy niedawno, ZRK DOM oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe już zamawiają wagony do przewozu rozjazdów w blokach. Należące do PKP PLK spółki infrastrukturalne rozpisały też wspólny dialog techniczny w sprawie dostawy czterech podbijarek torowych. Dwie maszyny jednoczłonowe mają trafić do wrocławskiego Dolkomu, a po jednej dwuczłonowej – do gdańskiego PPMT oraz krakowskiego PNUIK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45814)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45814)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5