NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

PPMT, Dolkom i PNUIK chcą wspólnie zamówić podbijarki

| Roman Czubiński 14.06.2021 2,5k

PPMT, Dolkom i PNUIK chcą wspólnie zamówić podbijarki
Zdjęcie ilustracyjnefot. Dolkom
Należące do PKP PLK spółki infrastrukturalne rozpisały wspólny dialog techniczny w sprawie dostawy czterech podbijarek torowych. Dwie maszyny jednoczłonowe mają trafić do wrocławskiego Dolkomu, a po jednej dwuczłonowej – do gdańskiego PPMT oraz krakowskiego PNUIK.
O planach zakupu podbijarki przez PPM-T informowaliśmy już przed miesiącem. Teraz znamy już więcej szczegółów przyszłego zamówienia, do którego dołączą prawdopodobnie inne spółki należące do PLK. Wszystkie maszyny muszą być fabrycznie nowe, spełniać wszystkie obowiązujące normy krajowe i europejskie. Powinny być przystosowane do jazdy w obu kierunkach (zarówno z napędem własnym, jak i w składzie pociągu) z prędkością co najmniej 100 km/h (a z wagonem doczepnym o masie do 40 ton – 60 km/h). Nacisk na oś nie może przekraczać 20 ton. Konieczne jest zastosowanie podgrzewanych piasecznic.

Zamawiający wymagają, by podbijarki miały na obu końcach równorzędne, dwuosobowe kabiny transportowe. Kabina robocza może zostać wydzielona w jednej z nich lub być osobnym pomieszczeniem. Maszyny muszą posiadać możliwość sterowania pneumatycznym hamulcem zespolonym. Obowiązkowe wyposażenie to systemy SHP i CA, radiotelefon (VHF+GSM-R lub dwusystemowy GSM-R/VHF) i urządzenie rejestrujące podstawowe parametry jazdy, a także rejestrator obrazu przed pojazdem i dźwięku w aktywnej kabinie. Osobne kamery muszą rejestrować także – w sposób ciągły lub poklatkowo – obszar pracy agregatów i zespołów podnosząco-nasuwających.

Konstrukcja podbijarek powinna umożliwiać podbicie podkładu podzłączowego. Maszyny przeznaczone dla PNUIK oraz jedna z tych dla Dolkomu mają być przystosowane do podbijania rozjazdów.

Spółki z grupy PLK przewidują, że roczny przebieg każdej z maszyn nie przekroczy 25 tys. km. Minimalna wymagana trwałość pojazdu to 25 lat. Okres gwarancji, jakiej musi udzielić producent, wynosi 2 lata, a dostępności części zamiennych – 20 lat od dnia jego zakończenia.

Dostawa wszystkich podbijarek ma nastąpić w ciągu 2 lat od podpisania umowy. Maszyny muszą być gotowe do pracy niezwłocznie po dostarczeniu. Wykonawca musi też przeszkolić personel zamawiających z zakresu obsługi podbijarek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5