Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Spółki z grupy PKP PLK zamawiają wagony specjalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Spółki z grupy PKP PLK zamawiają wagony specjalne
fot. KZN Bieżanów
ZRK DOM oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe zamawiają wspólnie wagony do przewozu rozjazdów w blokach. Na dostawę 12 jednostek ich producent będzie miał ponad półtora roku. Głównym kryterium jest cena, choć znaczenie będzie też miało wyposażenie dodatkowe.

Zamówienie obejmuje dostawę łącznie 12 wagonów. Podzielono je na dwie części: pierwsza z nich obejmuje 4 jednostki dla PPMT, druga – osiem dla ZRK DOM. Obie serie mają być dostarczone do siedzib zamawiających (odpowiednio: w Gdańsku i Poznaniu). Wszystkie pojazdy muszą być fabrycznie nowe. Producent ma wyposażyć je w obsługiwany ręcznie (bez elementów hydraulicznych) osprzęt niezbędny do mocowania rozjazdów podczas ich załadunku, transportu i wyładunku. Jego obowiązkiem będzie też przeszkolenie załogi obu odbiorców w zakresie obsługi wagonów.

Konstrukcja wagonów ma umożliwiać transport w stanie pochylonym bloków rozjazdowych dla wszystkich rodzajów rozjazdów stosowanych na terenie Polski (wyjątkiem są rozjazdy o promieniu łuku toru zwrotnego 2500 m, takie jak te zamontowane w 2014 r. na stacji Grodzisk Mazowiecki). Wagon wraz z ładunkiem (zwrotnica, krzyżownicą i szynami łączącymi) nie może przekraczać skrajni G2 z pozostawieniem „rozsądnego marginesu prześwitu”. Załadunek i rozładunek nie powinien wymagać dodatkowego podpierania wagonu. Urządzenia robocze mają być sterowane radiowo. Poszczególne zespoły muszą być łatwe w demontażu i montażu (system modułowy).

Wyposażenie wagonów – oprócz wymienionych wyżej elementów – ma składać się z systemu bezpiecznego blokowania położenia platform załadowczych, oświetlenia roboczego strefy przejścia, lampy ostrzegawczej wraz z sygnałami dźwiękowymi i pasa odblaskowego dookoła konstrukcji. Dodatkowo punktowany będzie system poprzecznie przesuwanych przeciwwag, powalający minimalizować różnice w obciążeniu kół po prawej i lewej stronie.

Głównym kryterium udzielenia zamówienia jest cena (waga 80%). Okres gwarancji musi wynosić co najmniej 2 lata (jego wydłużenie będzie punktowane – waga 10%). Dodatkowo punktowane będą: wspomniany system przeciwwag oraz możliwość przesuwu platformy w kierunku poprzecznym (po 3%), urządzenie rejestrujące przebytą drogę oraz automatyczna blokada położenia krańcowego platform (po 2%). W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 4 lat dostarczyli nie mniej, niż 4 wagony o podobnej specyfikacji.

Termin składania ofert upływa 21 czerwca. Zamawiający oczekują dostawy w ciągu 19 miesięcy od podpisania umowy. Nie przewidziano prawa opcji.

O przygotowaniach do przetargu pisaliśmy w kwietniu. PPMT ogłosiło wówczas dialog techniczny z potencjalnymi dostawcami wagonów. Od 2016 r. stosowanie technologii blokowej przy wymianie rozjazdów w torach głównych zasadniczych i szlakowych jest na sieci PKP PLK obowiązkowe.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5