NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]

| Michał Szymajda 17.03.2022 1,3k

Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Od niedzieli 13 marca można dojechać z przystanku Skawina Zachodnia i stacji Podbory Skawińskie w mniej niż 30 minut do stolicy Małopolski. To efekt inwestycji PKP PLK na odcinku Kraków – Skawina – Oświęcim. 
Od niedzieli 13 marca pociągi obsługują zmodernizowany przystanek Skawina Zachodnia i przebudowaną stację Podbory Skawińskie. Nowe połączenia kolejowe umożliwiają dojazd do Krakowa w czasie krótszym niż połączenia drogowe.

Modernizacja stacji w Podborach Skawińskich i przebudowa przystanku Skawina Zachodnia to efekt inwestycji Polskich Linii Kolejowych na odcinku Kraków – Skawina – Oświęcim. Już od grudnia 2021 r. pasażerowie codziennie dogodnie podróżują ze Skawiny do stolicy Małopolski.

[aktualizacja] Na skutek błędnie podanych informacji w wyszukiwarce połączeń PKP i na Portalu Pasażera, poinformowałem w pierwotnej wersji tekstu o 11 parach pociągów między Skawiną a Krakowem. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej (31 par). Za błąd przepraszam.

Skawina Zachodnia w innym miejscu

– Przystanek Skawina Zachodnia został „przesunięty” o kilkaset metrów. Dzięki temu perony są bliżej osiedli. Podróżni mają do dyspozycji dwa perony połączone przejściem podziemnym. Warunki podróży ułatwiają windy. Z myślą o potrzebach pasażerów przebudowano stację Podbory Skawińskie, zlokalizowaną na terenie Borku Szlacheckiego. Wybudowano dwa większe i wyższe perony. Komunikacje ułatwia przejście podziemne, które bezpiecznie łączy przyległy do kolei teren – czytamy w komunikacie PLK

Do tej porty za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Są nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Perony na 6 stacjach i przystankach podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5