Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK odbuduje dwie mijanki na linii Ełk - Giżycko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK odbuduje dwie mijanki na linii Ełk - Giżycko
fot. MSzdjęcie ilustracyjne
Między Giżyckiem a Ełkiem powstaną dwie mijanki. Zarządca infrastruktury postanowił odtworzyć je w miejscach, w których przed zakończeniem II wojny światowej istniały już stacje. Zamiast przetargu PKP PLK zdecydowały się na wybór wykonawcy poprzez procedurę negocjacyjną.

Zadaniem wykonawcy będzie uzyskanie pozwolenia na budowę mijanek (dokumentację dostarczy PKP PLK) i wykonanie prac budowlanych przy mijankach. Każdy z objętych inwestycjami odcinków będzie liczył po 2 km długości (Woszczele – od km ok. 110,500 do km 112,500, Siedliska – od km ok. 139,750 do km 141,750). Zakres obejmie zarówno układ torowy, jak i perony, urządzenia sterowania i zasilania trakcyjnego, elementy energetyki, teletechniki oraz geotechniki, obiekty inżynieryjne, odwodnienie sanitarne i drogi.

Na wykonanie prac przewidziano półtora roku. Wykonawca zostanie wybrany w toku procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie. Jedynym kryterium będzie cena brutto.

Zarówno w Woszczelach, jak i w Siedliskach istniały w przeszłości stacje. Obie zostały zdegradowane do rangi przystanku już w roku 1945, po rozbiórce linii przez Armię Czerwoną. Obecna inwestycja ma poprawić przepustowość odcinka Ełk – Giżycko (PKP PLK nie zdecydowały się na dobudowę drugiego toru).

Linia 38 jest w trakcie modernizacji oraz elektryfikacji. Zakończenie prac między Ełkiem i Giżyckiem zaplanowano na ostatni kwartał bieżącego roku – oznacza to opóźnienie wobec pierwotnych planów (wrzesień 2023 r.). Poślizg zaczął się już na etapie przetargu. Cały odcinek Ełk – Korsze zostanie natomiast oddany do użytku po modernizacji i elektryfikacji około połowy roku 2026.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom: Podpisano umowę na modernizację Piekarskiej z trasą linii 38

Zintegrowany transport

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Zintegrowany transport

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Zintegrowany transport

Elektryfikacja linii Ełk - Korsze wyjęta z zamrażarki. Wygrywa Torpol.

Infrastruktura

Zobacz również:

Bytom: Podpisano umowę na modernizację Piekarskiej z trasą linii 38

Zintegrowany transport

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Zintegrowany transport

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Zintegrowany transport

Elektryfikacja linii Ełk - Korsze wyjęta z zamrażarki. Wygrywa Torpol.

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5