Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!
Wiz. Newag
PKP Intercity powiększa zamówienia w Newagu o kolejne 100 milionów zł. Za tą kwotę producent ma dostarczyć 5 lokomotyw wielosystemowych Griffin. Na razie jednak spóźnia się dostawa pierwszego egzemplarza.

W ostatnim kwartale 2021 roku PKP Intercity podpisało z Newagiem umowę na produkcję 10 wielosystemowych lokomotyw z opcją na zakup pięciu kolejnych. Choć producent mocno podkreślał swoje doświadczenie w terminowej realizacji dostaw, pierwszego egzemplarza nie udało się jeszcze ukończyć - a według umowy miało się to stać w ciągu 18 miesięcy.

Jak wyjaśnia "Rynkowi Kolejowemu" Newag, już po podpisaniu umowy pojawiły się nowe wymagania dotyczące tarcz hamulcowych w Niemczech, co zaskoczyło poddostawców tych podzespołów. Obecnie jednak lokomotywy są już w produkcji, a pierwsza powinna się pojawić w tym roku na torach.

PKP Intercity wydaje się zadowolone ze współpracy z producentem, bo właśnie poinformował go o wykorzystanie opcji na zakup 5 kolejnych lokomotyw. Wartość opcji to 105 125 000,00 zł netto, co oznacza że cały kontrakt jest wart 315 375 000 zł netto (387 mln zł brutto). 

Nowe lokomotywy będą mogły poruszać się z prędkością 200 km/h i pracować pod różnymi systemami napięcia u naszych sąsiadów – m.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Austrii i na Węgrzech. PKP Intercity otworzy to drogę do zwiększenia liczy połączeń międzynarodowych, a Newagowi – być może – stworzy możliwość ekspansji zagranicznej, bo takie lokomotywy są na europejskim rynku poszukiwane (obecnie buduje je w dużych ilościach wyłącznie Siemens i Alstom).

Już od ponad dwóch lat w PKP Intercity jeździ 30 lokomotyw Griffin poprzedniej wersji, o prędkości maksymalnej 160 km/h; z kolei w marcu 2022 roku PKP Intercity podpisało z Newagiem umowę na dostawę dwudziestu kolejnych lokomotyw elektrycznych. Razem z dzisiejszym zamówieniem oznacza to nie mniej niż 65 nowoczesnych lokomotyw z Nowego Sącza. Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg na składy push-pull, liczba ta wzrośnie do 110 sztuk.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij