Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko 126 ze 186 wagonów Intercity do naprawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko 126 ze 186 wagonów Intercity do naprawy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Przewoźnik PKP Intercity rozstrzygnął wreszcie przetarg na naprawę wagonów osobowych na trzecim i czwartym poziomie utrzymania. Przetarg podzielono na 16 części z czego, niestety, sporą część unieważniono. Zamówieniami, które doczekały się rozstrzygnięcia, podzieliły się między sobą Pesa i Wagon Opole.

Przedmiotem zamówienia w przetargu PKP Intercity było wykonanie przeglądu na czwartym poziomie utrzymania oraz przeglądu na trzecim poziomie utrzymania w rozumieniu rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych. Przegląd każdego z wagonów osobowych powinien zostać wykonany po osiągnięciu 18 miesięcy eksploatacji lub po osiągnięciu 375 000 km z tolerancją do 5%. Zamawiający wymagał zatem doprowadzenia co najmniej 186 wagonów osobowych (zaznaczył też prawo opcji do w sumie 23 dodatkowych wagonów przy poszczególnych zadaniach) do pełnej sprawności technicznej.

Zakres zamówienia

Całość zamówienia podzielono na 16 części. Dodatkowo w kilku przypadkach zamawiający zaznaczył także prawo opcji, co oznacza, że w przyszłości może zostać wyremontowanych więcej wagonów. Podczas naprawy niektóre wagony mają się również wzbogacić o gniazdka elektryczne. Pełny zakres zamówienia PKP Intercity przedstawia poniższa lista.

1) 12 wagonów osobowych typu 152A. Zamawiający przewiduje tutaj prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 3 wagony osobowe i wykonaniu w ramach stałego zakresu naprawy, zabudowy gniazdek 230V w nie więcej niż 15 wagonach osobowych.
2) 9 wagonów osobowych typu 145Ab,
3) 1 wagonu osobowego typu 144A,
4) 17 wagonów osobowych typu Z2B. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 2 wagony osobowe.
5) 12 wagonów osobowych typu Z2A. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 5 wagonów osobowych.
6) 28 wagonów osobowych typu Z1B. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na wykonaniu w ramach stałego zakresu naprawy, zabudowy gniazdek 230V w 28 wagonach osobowych.
7) 6 wagonów osobowych typu Z1A. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na wykonaniu w ramach stałego zakresu naprawy, zabudowy gniazdek 230V w 6 wagonach osobowych.
8) 6 wagonów osobowych typu WR. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 3 wagony osobowe.
9) 1 wagonu osobowego typu 507A,
10) 47 wagonów osobowych typu WL. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 27 wagonów osobowych.
11) 15 wagonów osobowych typu XB,
12) 10 wagonów osobowych typu 305Ad,
13) 2 wagonów osobowych typu 145Ac,
14) 1 wagonu osobowego typu 155A,
15) 2 wagonów osobowych typu 406A,
16) 17 wagonów osobowych typu 154A. Zamawiający przewiduje prawo opcji polegające na zwiększeniu liczby wagonów objętych naprawą, o nie więcej niż 10 wagonów osobowych i wykonaniu w ramach stałego zakresu naprawy, zabudowy gniazdek 230V w nie więcej niż 27 wagonach osobowych.

Zamawiający zakłada m.in. wymianę kół monoblokowych, tarcz hamulcowych, wykładziny, siedzeń z całym ich uposażeniem, szyb, drzwi wejściowych, przedziałowych. Dodatkowo wykonawca na nowo pomaluje pudła wagonu.

Dwóch zwycięzców, ale mniej wagonów

PKP Intercity zakończyło wprawdzie przetarg 18 lipca 2016 roku, jednak dopiero pod koniec listopada poinformowano o wyborze najkorzystniejszych ofert. Zamawiający zastosował trzy kryteria oceny. Wagę 75% przyznano za cenę jednostkową naprawy okresowej na 4- tym poziomie utrzymania. 10% można było uzyskać za cenę jednostkową przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania. Resztę, czyli 15%, przyznawano za okres udzielonej gwarancji.

Przetarg zakończył się jednak połowicznym sukcesem, gdyż PKP Intercity unieważniło aż 7 części z 16. Powodem w większości były oferty przekraczające budżet zamawiającego. Wszystko wskazuje na to, że rozstrzygniętymi zadaniami podzielą się pomiędzy sobą Pesa oraz Wagon Opole. Obie firmy wyremontują po 63 wagony. Oferty Pesy uznano za najkorzystniejsze w zadaniach 1, 6, 7, 8, 12 i 14, z kolei Wagon Opole – 2, 10 i 16. W sumie do naprawy trafi 126 wagonów z przewidzianych 186 sztuk. Poza zwycięskimi oferentami, swoje oferty składał również Newag.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5