Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa blisko kolejnej umowy z PKP Intercity. Wkrótce wybór Gamy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa blisko kolejnej umowy z PKP Intercity. Wkrótce wybór Gamy
Fot. Pesa
Na berlińskich targach Innotrans dowiedzieliśmy się, że PKP Intercity już wkrótce planuje rozstrzygnąć przetarg na lokomotywy hybrydowe. Jedyną ofertę złożyła bydgoska Pesa, tak więc będzie to kolejna umowa, jaką producent zawsze z narodowym przewoźnikiem.

O planach PKP Intercity dotyczących zakupu lokomotyw hybrydowych pisaliśmy już kilka miesięcy temu, kiedy to przewoźnik rozpisał ogłoszenie przetargowe w tej sprawie. Intercity chce kupić 16 pojazdów elektryczno-spalinowych, które będą rozwijać prędkość 160 kmh/ w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h w trakcji spalinowej.

Oferty w przetargu poznaliśmy w czerwcu. Okazało się wtedy, że dostawą nowych lokomotyw jest zainteresowana wyłącznie bydgoska Pesa, oferując lokomotywę Pesa Gamma Dual Power, która złożyła ofertę o wartości niespełna 555 milionów złotych. Budżet PKP Intercity wynosił prawie 517 milionów złotych, tak więc był on mniejszy niż złożona oferta. Do tej pory nie było jasne, czy narodowy przewoźnik znajdzie brakujące fundusze, w związku z czym niewiadomą pozostawało również to, kiedy ewentualnie mogłoby nastąpić rozstrzygnięcie postępowania.

Teraz dowiadujemy się, że PKP Intercity planuje rozstrzygnąć przetarg już za kilka tygodni, a dokładniej w październiku tego roku, o czym poinformował nas członek Zarządu PKP Intercity, Jarosław Oniszczuk, w trakcie berlińskich targów Innotrans.

– Myślę, że przetarg na lokomotywy uda się rozstrzygnąć już niedługo. Mam nadzieję, że stanie się to jeszcze w październiku tego roku. Oczywiście będzie on rozstrzygnięty pozytywnie – powiedział Jarosław Oniszczuk.

Pesa będzie miała na realizację zamówienia 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast pierwsza lokomotywa będzie musiała dotrzeć do zamawiającego nie później niż 30 miesięcy od podpisania umowy. Poznaliśmy też już wstępne trasy, na których mogłyby się pojawić hybrydowe pojazdy. Lokomotywy mają ciągnąć pociągi z Zielonej Góry do Warszawy przez Głogów, Leszno i Łódź, jak również obsługiwać relacje kursujące przez Żagański węzeł kolejowy. To oczywiście tylko wybrane relacje, a o reszcie z nich pisaliśmy w tym tekście.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

Tabor i technika

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

PKP Intercity 21 października 2025

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Krzysiak, GMV: Rozwijamy nasze produkty, co roku pokazujemy nowości

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie: Co z kolejnymi Elfami i “piętrusami”?

Tabor i technika

Raport taborowy: Stabilizacja po roku rekordów

Tabor i technika

Raport taborowy: Stabilizacja po roku rekordów

Michał Grobelny 01 października 2025

Zobacz również:

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

Tabor i technika

Więcej wagonów z polskich fabryk na torach

PKP Intercity 21 października 2025

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Krzysiak, GMV: Rozwijamy nasze produkty, co roku pokazujemy nowości

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie: Co z kolejnymi Elfami i “piętrusami”?

Tabor i technika

Raport taborowy: Stabilizacja po roku rekordów

Tabor i technika

Raport taborowy: Stabilizacja po roku rekordów

Michał Grobelny 01 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij