Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa blisko kolejnej umowy z PKP Intercity. Wkrótce wybór Gamy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa blisko kolejnej umowy z PKP Intercity. Wkrótce wybór Gamy
Fot. Pesa
Na berlińskich targach Innotrans dowiedzieliśmy się, że PKP Intercity już wkrótce planuje rozstrzygnąć przetarg na lokomotywy hybrydowe. Jedyną ofertę złożyła bydgoska Pesa, tak więc będzie to kolejna umowa, jaką producent zawsze z narodowym przewoźnikiem.

O planach PKP Intercity dotyczących zakupu lokomotyw hybrydowych pisaliśmy już kilka miesięcy temu, kiedy to przewoźnik rozpisał ogłoszenie przetargowe w tej sprawie. Intercity chce kupić 16 pojazdów elektryczno-spalinowych, które będą rozwijać prędkość 160 kmh/ w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h w trakcji spalinowej.

Oferty w przetargu poznaliśmy w czerwcu. Okazało się wtedy, że dostawą nowych lokomotyw jest zainteresowana wyłącznie bydgoska Pesa, oferując lokomotywę Pesa Gamma Dual Power, która złożyła ofertę o wartości niespełna 555 milionów złotych. Budżet PKP Intercity wynosił prawie 517 milionów złotych, tak więc był on mniejszy niż złożona oferta. Do tej pory nie było jasne, czy narodowy przewoźnik znajdzie brakujące fundusze, w związku z czym niewiadomą pozostawało również to, kiedy ewentualnie mogłoby nastąpić rozstrzygnięcie postępowania.

Teraz dowiadujemy się, że PKP Intercity planuje rozstrzygnąć przetarg już za kilka tygodni, a dokładniej w październiku tego roku, o czym poinformował nas członek Zarządu PKP Intercity, Jarosław Oniszczuk, w trakcie berlińskich targów Innotrans.

– Myślę, że przetarg na lokomotywy uda się rozstrzygnąć już niedługo. Mam nadzieję, że stanie się to jeszcze w październiku tego roku. Oczywiście będzie on rozstrzygnięty pozytywnie – powiedział Jarosław Oniszczuk.

Pesa będzie miała na realizację zamówienia 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast pierwsza lokomotywa będzie musiała dotrzeć do zamawiającego nie później niż 30 miesięcy od podpisania umowy. Poznaliśmy też już wstępne trasy, na których mogłyby się pojawić hybrydowe pojazdy. Lokomotywy mają ciągnąć pociągi z Zielonej Góry do Warszawy przez Głogów, Leszno i Łódź, jak również obsługiwać relacje kursujące przez Żagański węzeł kolejowy. To oczywiście tylko wybrane relacje, a o reszcie z nich pisaliśmy w tym tekście.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Dym pod SA131 i SA132 na Dolnym Śląsku i Pomorzu. Niemal jednocześnie

Tabor i technika

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Dym pod SA131 i SA132 na Dolnym Śląsku i Pomorzu. Niemal jednocześnie

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5