Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity potrzebuje dzierżawić lokomotywy. Co z belgijkami?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
18-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity potrzebuje dzierżawić lokomotywy. Co z belgijkami?
Fot. archiwum
PKP Intercity otworzyło oferty w trzecim już przetargu na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. Po raz trzeci zgłosiła się tylko spółka Seville Rail Rent.

W ostatnich miesiącach, szczególnie po upadku Olkolu, nasiliły się problemy PKP Intercity z odpowiednią liczbą lokomotyw elektrycznych. Spółka już dwukrotnie próbowała wynająć 10 tego typu pojazdów, lecz za każdym razem odrzucała jedyną złożoną ofertę, autorstwa firmy Sevile Rail Rent, która oferowała przewoźnikowi szybkie “belgijki”, a więc lokomotywy HLE 21, sprowadzone z Belgii. Więcej o tych elektrowozach można przeczytać tutaj.

Trzeci przetarg został ogłoszony na początku kwietnia, a już teraz poznaliśmy oferty w nim złożone. Ponowiony przetarg ponownie podzielono na 5 zadań, a każde z nich dotyczy rocznej dzierżawy dwóch elektrowozów. Po raz trzeci do przetargu zgłosiła się tylko spółka Seville Rail Rent, oferując cenę brutto 5 012 077,80 złotych za realizację każdego z zadań.

Trzy pierwsze części zamówienia dotyczą dzierżawy lokomotyw zdolnych prowadzić pociągi z prędkością minimum 160 km/h - kwota na realizację zamówienia wynosi 5 455 872,23 złotych brutto wraz z utrzymaniem. Dwie ostatnie części to dzierżawienia lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej co najmniej 125 km/h - tu kwota na realizację wynosi 3 438 728,12 zł brutto z utrzymaniem. Jeśli zatem uda się tym razem zamknąć przetarg, PKP Intercity zapewni sobie sześć elektrowozów.

To nie będzie jednak proste; jak tłumaczyli nam przedstawiciele PKP Intercity, przewoźnik nie mógł skorzystać z belgijskich lokomotyw, gdyż jego zdaniem pojazdy nie są jeszcze spolonizowane i mogą tylko i wyłącznie “stać na polskich torach”, a nie prowadzić po nich pociągi. Właśnie dlatego oba przetargi na dzierżawę unieważniono. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przewozy Regionalne sprzedają trzynaście lokomotyw

Tabor i technika

Przewozy Regionalne sprzedają trzynaście lokomotyw

Jakub Madrjas 24 lipca 2019

Nowy Smartron Siemensa - kolejna rewolucja na rynku lokomotyw?

Tabor i technika

Nowy Smartron Siemensa - kolejna rewolucja na rynku lokomotyw?

Jakub Madrjas/inf. prasowa 02 marca 2018

Nowe lokomotywy IC: Kolejna zmiana terminu składania ofert [aktualizacja]

Tabor i technika

Siemens z umową na 200 Vectronów dla ÖBB

Tabor i technika

Siemens z umową na 200 Vectronów dla ÖBB

inf. prasowa 30 stycznia 2017

Chiński tabor zdobywa kolejny rynek

Tabor i technika

Chiński tabor zdobywa kolejny rynek

Jakub Madrjas 26 grudnia 2016

Jest przetarg na nowe lokomotywy dla Czech

Tabor i technika

Jest przetarg na nowe lokomotywy dla Czech

tl, Rynek Kolejowy 04 września 2015

Zobacz również:

Przewozy Regionalne sprzedają trzynaście lokomotyw

Tabor i technika

Przewozy Regionalne sprzedają trzynaście lokomotyw

Jakub Madrjas 24 lipca 2019

Nowy Smartron Siemensa - kolejna rewolucja na rynku lokomotyw?

Tabor i technika

Nowy Smartron Siemensa - kolejna rewolucja na rynku lokomotyw?

Jakub Madrjas/inf. prasowa 02 marca 2018

Nowe lokomotywy IC: Kolejna zmiana terminu składania ofert [aktualizacja]

Tabor i technika

Siemens z umową na 200 Vectronów dla ÖBB

Tabor i technika

Siemens z umową na 200 Vectronów dla ÖBB

inf. prasowa 30 stycznia 2017

Chiński tabor zdobywa kolejny rynek

Tabor i technika

Chiński tabor zdobywa kolejny rynek

Jakub Madrjas 26 grudnia 2016

Jest przetarg na nowe lokomotywy dla Czech

Tabor i technika

Jest przetarg na nowe lokomotywy dla Czech

tl, Rynek Kolejowy 04 września 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5