Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze dwa elektryczne zespoły trakcyjne ED74 wyjechały, w trakcji ukrotnionej, na linie. Pierwszy kurs wykonały na trasie Wrocław – Przemyśl i Przemyśl – Wrocław. „Come back” był niemal bezproblemowy.

W dziewiczy rejs wyruszyły pojazdy z numerami 003 i 004. „Rynek Kolejowy” miał przyjemność odbycia przejażdżki pojazdem na trasie z Katowic do Gliwic, w składzie IC Siemiradzki.

Pierwsze, co jest szczególnie zauważalne, to cisza na pokładzie. Pojazd jest cichy w każdym członie, elektroniki, inaczej na przykład niż w Darcie, w zasadzie nie słychać. Można odnieść wrażenie, że to najcichszy pojazd, jaki w swoim taborze ma PKP Intercity.

ED74 po remoncie ma dobre parametry przyspieszenia, dosłownie „płynie po torach”. O wnętrzu pisaliśmy już wcześniej, tutaj nadmienimy tylko, że fotele zastosowane w pojeździe są dość ergonomiczne, choć również twarde i stosunkowo wąskie, z zagłówkiem, który nie pozwala na zajęcie swobodnej pozycji. W pierwszej klasie wygląda to znacznie lepiej, przyjemne wrażenie sprawia też wykładzina. Wszędzie jest sporo miejsca na bagaż.

Po wielu latach udało się PKP Intercity dopracować standardy informacji pasażerskiej i ta zamontowana w ED74 jest wreszcie czytelna i prosta do odczytania. Niestety w pojeździe nie działało oświetlenie indywidualne, a także wyświetlacze wskazujące zajętość miejsca.

W pojeździe nie ma na razie automatów z napojami czy przekąskami. Niestety, usługa gastronomiczna realizowana „z wózka” może napotkać problemy w postaci różnej wysokości podłogi w pojeździe.
Problemem jest też przestrzeń dla rowerów. Zorganizowano ją źle. Wieszaki są ustawione ciasno, a miejscach trudnodostępnych, co będzie denerwować zarówno rowerzystów, jak i załogę pociągu. W miejscu gdzie zorganizowano przestrzeń dla niepełnosprawnych jest z kolei dość ciasno, a dostęp do niej ograniczają… windy dla wózków, które znajdują się w przedsionku.

Według naszych informacji. Pierwszy dzień kursowania ED74 po dłuższej przerwie nie napotkał problemów natury technicznej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5