NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]

| Michał Szymajda 12.12.2021 30k

ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji, podczas postoju w Zabrzu Fot. M. Szymajda
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
ED74 po modernizacji pojechał z pasażerami. Jest bardzo cichy [zdjęcia]
Pierwsze dwa elektryczne zespoły trakcyjne ED74 wyjechały, w trakcji ukrotnionej, na linie. Pierwszy kurs wykonały na trasie Wrocław – Przemyśl i Przemyśl – Wrocław. „Come back” był niemal bezproblemowy.
W dziewiczy rejs wyruszyły pojazdy z numerami 003 i 004. „Rynek Kolejowy” miał przyjemność odbycia przejażdżki pojazdem na trasie z Katowic do Gliwic, w składzie IC Siemiradzki.

Pierwsze, co jest szczególnie zauważalne, to cisza na pokładzie. Pojazd jest cichy w każdym członie, elektroniki, inaczej na przykład niż w Darcie, w zasadzie nie słychać. Można odnieść wrażenie, że to najcichszy pojazd, jaki w swoim taborze ma PKP Intercity.

ED74 po remoncie ma dobre parametry przyspieszenia, dosłownie „płynie po torach”. O wnętrzu pisaliśmy już wcześniej, tutaj nadmienimy tylko, że fotele zastosowane w pojeździe są dość ergonomiczne, choć również twarde i stosunkowo wąskie, z zagłówkiem, który nie pozwala na zajęcie swobodnej pozycji. W pierwszej klasie wygląda to znacznie lepiej, przyjemne wrażenie sprawia też wykładzina. Wszędzie jest sporo miejsca na bagaż.

Po wielu latach udało się PKP Intercity dopracować standardy informacji pasażerskiej i ta zamontowana w ED74 jest wreszcie czytelna i prosta do odczytania. Niestety w pojeździe nie działało oświetlenie indywidualne, a także wyświetlacze wskazujące zajętość miejsca.

W pojeździe nie ma na razie automatów z napojami czy przekąskami. Niestety, usługa gastronomiczna realizowana „z wózka” może napotkać problemy w postaci różnej wysokości podłogi w pojeździe.
Problemem jest też przestrzeń dla rowerów. Zorganizowano ją źle. Wieszaki są ustawione ciasno, a miejscach trudnodostępnych, co będzie denerwować zarówno rowerzystów, jak i załogę pociągu. W miejscu gdzie zorganizowano przestrzeń dla niepełnosprawnych jest z kolei dość ciasno, a dostęp do niej ograniczają… windy dla wózków, które znajdują się w przedsionku.

Według naszych informacji. Pierwszy dzień kursowania ED74 po dłuższej przerwie nie napotkał problemów natury technicznej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5