Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
07-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?
Graf. PKP Intercity
Wciąż nie ma rozstrzygnięcia w konkursie ofert na 300 nowych wagonów PKP Intercity, spółka nie zdecydowała się też wciąż na wybór bardzo drogiej oferty Pesy i Newagu na budowę piętrowych zestawów push-pull.

Konferencja wynikowa PKP Intercity, poświęcona wynikom finansowym za 2022 rok i przewozowym za pierwszą połowę 2023, była też okazją do zadania pytań o taborowe plany spółki. W pierwszej kolejności pytaliśmy o push-pulle. Oferta Pesy i Newagu od dawna leży na stole PKP Intercity, wystarczy ją tylko zaakceptować. Problemem jest jednak bardzo wysoka cena za produkcję zestawów, dalece przekraczająca możliwości finansowe państwowego operatora. Na razie konsorcjum wydłużyło ważność oferty do końca lipca.

– Push-pulle chcemy zamówić, są one w strategii inwestycyjnej spółki. Te pojazdy będą we flocie w 2030 razem z wielosystemowymi lokomotywami. Nie ukrywam jednak, że oferta konsorcjum Pesy i Newagu jest zdecydowanie powyżej kosztorysu. Mamy plan na ten zakup, który będziemy komunikować w wakacje – powiedział wiceprezes PKP Intercity, Tomasz Gontarz.

Rozstrzygnięcia nie ma także wciąż w przetargu na 300 nowych wagonów z opcją na dostawę kolejnych 150. Moment wyboru oferty oddala się tu z miesiąca na miesiąc. – Potencjalni oferenci mają pytania. Jest ich mnóstwo. Zainteresowanie oferentów jest na tyle duże, że musimy na nie odpowiadać, stąd przesunięcia terminów – ocenił Gontarz.

Zapytaliśmy też o lokomotywy EP08, które w wakacje jeżdżą tylko dlatego, że wydłużono im okresy międzyprzeglądowe (z akceptacją UTK). Tymczasem kolejny już przetarg (czwarty) na naprawy poziomu P4, które i muszą się odbyć po wakacjach, nie znalazł pozytywnego zakończenia. Spółka ma obecnie siedem takich lokomotyw, zdolnych rozpędzać się do 140 km/h.

– Mamy plan na EP08, pozostaną one w spółce i będą kursować z pociągami. Wkrótce podamy na ten temat konkrety – powiedział Gontarz. Prawdopodobnie przejdą one prace serwisowe we własnych zakładach Remtrak, które obecnie zajmują się m.in. naprawami EP09.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Pasażer

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Michał Szymajda 17 października 2023

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Pasażer

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 18 października 2023

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Pasażer

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Michał Szymajda, Tomasz Michalczyk 15 października 2023

Pesa i Newag z ofertą na 8,5 mld złotych za piętrowe push-pulle dla PKP IC

Tabor i technika

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Pasażer

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Jakub Madrjas 13 października 2023

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Pasażer

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Michał Szymajda 13 października 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Pasażer

PKP Intercity: Nowy tabor w Hrubieszowie, szybko do Krakowa i Gdańska

Michał Szymajda 17 października 2023

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Pasażer

TLK Hańcza nie dojedzie do Kowna. Za to będzie ciaśniej

Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 18 października 2023

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Pasażer

PKP Intercity kontra CD. Gdzie kupić bilet na międzynarodowy pociąg?

Michał Szymajda, Tomasz Michalczyk 15 października 2023

Pesa i Newag z ofertą na 8,5 mld złotych za piętrowe push-pulle dla PKP IC

Tabor i technika

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Pasażer

Jakdojade.pl będzie sprzedawać bilety PKP Intercity

Jakub Madrjas 13 października 2023

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Pasażer

Będzie nocny pociąg z Polski do Niemiec

Michał Szymajda 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5