Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

EP08 wróciły do ruchu bez napraw P4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
20-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
EP08 wróciły do ruchu bez napraw P4
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Lokomotywy EP08 należące do PKP Intercity wróciły do ruchu, chociaż nie udało się spółce znaleźć podmiotu, który miał wykonać znaczące prace serwisowe na nich. Jak to możliwe?

Do tego początku 2023 roku cztery zorganizowane przez PKP Intercity przetargi na wykonanie napraw poziomu P4 na bardzo nielicznej, liczącej obecnie 7 sztuk serii lokomotyw, nie przyniosły rezultatów. Wszystkie pojazdy przestały prowadzić pociągi PKP Intercity w 2022 roku. Lokomotywy zaczęły jednak wracać na tory od kwietnia 2023 roku pomimo braku takich napraw. Co takiego wydarzyło się, że EP08 znów prowadzą pociągi przewoźnika?

Okazało, że PKP Intercity procedowało zmiany w Dokumentacji Systemu Utrzymania EP08, związanych z podniesieniem dopuszczalnego limitu kilometrów pomiędzy naprawami okresowymi na 4 poziomie utrzymania z 600 na 720 tys. kilometrów. Urząd Transportu Kolejowego taką zmianę zaakceptował.

– Potwierdzamy, iż dokonano zmiany w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Proces ten został przeprowadzony z zachowaniem zasad i uwarunkowań dotyczących zarządzania zmianą. Dodatkowe przeglądy na trzecim poziomie utrzymania P3 pozwoliły na szczegółową weryfikację stanu technicznego lokomotyw (z ewentualną wymianą uszkodzonych części) i zostały wykonane przez pracowników PKP Intercity we własnym zakresie. Obecnie w eksploatacji jest 6 lokomotyw serii EP08 – napisało biuro prasowe spółki w odpowiedzi na nasze pytania.

PKP Intercity potwierdziło nam także, że po przejechaniu 720 tysięcy kilometrów (okres międzynaprawczy) EP08 i tak będą musiały zostać skierowane do napraw na czwartym poziomie utrzymania. Stanie się to prawdopodobnie jeszcze w tym roku, o ile spółka wciąż będzie obstawała przy prowadzeniu serwisu tych nielicznych pojazdów, które do prowadzenia pociągów z maksymalną prędkością 140 km/h potrzebują aż dwóch maszynistów.

Co ciekawe, jak udało nam się dowiedzieć, zmiany w DSU dotyczą nie tylko nielicznych EP08, ale także EU i EP07. Zmiana była dla PKP Intercity niezwykle korzystna w momencie zwiększonego zapotrzebowania na elektrowozy w okresie sezonu letniego. Wielokrotnie pisaliśmy, że każda lokomotywa w Intercity jest obecnie na wagę złota. Części najstarszych pojazdów spółka będzie mogła się pozbyć już bez napraw P4, z uwagi na to, że niedługo do taboru zaczną wchodzić nowe Griffiny (20 sztuk) na 160 km/h i na 200 km/h (10 sztuk). 

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Michał Szymajda 21 lipca 2023

Czwarta próba przedłużenia życia lokomotyw EP08

Tabor i technika

Czwarta próba przedłużenia życia lokomotyw EP08

Michał Szymajda 25 stycznia 2023

Lokomotywy EP08 znów bez wykonawcy przeglądów i napraw

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy i przegląd lokomotyw EP08 nie przyniósł efektów

Tabor i technika

Oferta na remont lokomotyw EP08 PKP Intercity znacznie powyżej kosztorysu

Tabor i technika

PKP Intercity podejmuje kolejną próbę wydłużenia życia EP08

Tabor i technika

Zobacz również:

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Michał Szymajda 21 lipca 2023

Czwarta próba przedłużenia życia lokomotyw EP08

Tabor i technika

Czwarta próba przedłużenia życia lokomotyw EP08

Michał Szymajda 25 stycznia 2023

Lokomotywy EP08 znów bez wykonawcy przeglądów i napraw

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy i przegląd lokomotyw EP08 nie przyniósł efektów

Tabor i technika

Oferta na remont lokomotyw EP08 PKP Intercity znacznie powyżej kosztorysu

Tabor i technika

PKP Intercity podejmuje kolejną próbę wydłużenia życia EP08

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5