NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity ogłasza gigantyczny przetarg. Kupi 300 wagonów!

| Jakub Madrjas 04.11.2022 10,6k

PKP Intercity ogłasza gigantyczny przetarg. Kupi 300 wagonów!
fot. PKP Intercity
PKP Intercity ogłosiło jeden z największych przetargów w swojej historii – na dostawę aż 300 nowych wagonów wraz z przeglądem i dopuszczeniem na zagraniczne sieci kolejowe.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 300 wagonów osobowych wraz z wykonaniem przeglądu na 3. poziomie utrzymania w podziale na siedem części, odpowiadające różnym typom wagonów. Wszystkie będą klimatyzowane. 

PKP Intercity na każdą część zamówienia daje wykonawcom aż 72 miesiące i dodatkowe 24 miesiące na wagony z opcji. Łącznie z gwarancją i rękojmią zwiąże to wykonawcę umową na ponad dziesięć lat. Kryteria wyboru to cena jednostkowa wagonu (80%), cena przeglądu P3 (10%) oraz długość okresu gwarancji (10%).

Co istotne, PKP Intercity wymaga uzyskania i dostarczenia zezwolenia na wprowadzenie do obrotu pojazdu do eksploatacji na terenie następujących państw: Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier oraz Litwy.

Siedem typów wagonów

Przedmiotem części 1 zamówienia jest dostawa 38 wagonów 1 klasy, przedziałowych i bezprzedziałowych. Prawo opcji w zakresie części 1 zamówienia polega na możliwości dostawy dodatkowych 19 wagonów 1 klasy.

Przedmiotem części 2 zamówienia jest dostawa 40 wagonów 2 klasy, przedziałowych. Prawo opcji w zakresie części 2 zamówienia polega na możliwości dostawy dodatkowych 20 wagonów 2 klasy, przedziałowych.

Przedmiotem części 3 zamówienia jest dostawa 80 wagonów 2 klasy, bezprzedziałowych z prawem opcji na 40 wagonów.

Przedmiotem części 4 zamówienia jest dostawa 38 wagonów 2 klasy, przedziałowych z opcją dostawy dodatkowych 19 wagonów.

Przedmiotem części 5 zamówienia jest dostawa 40 wagonów 2 klasy, bezprzedziałowych przystosowanych do przewozu rowerów z co najmniej 8 hakami na rowery. Opcja to dodatkowe 20 wagonów.

Przedmiotem części 6 zamówienia jest dostawa 38 wagonów restauracyjnych z opcją na 19 wagonów.

Przedmiotem części 7 zamówienia jest dostawa 26 wagonów 2 klasy, przedziałowych dzienno-nocnych (WL/B). Tu również jest opcja – na 13 wagonów.

Oferty mają być ważne prawie pół roku


Nie podano szacunkowej wartości zamówienia, ale łączna wartość samego wadium na wszystkie zadania przekracza 10 milionów złotych, a wymagana zdolność kredytowa wykonawcy to blisko 400 mln złotych. 

Jeszcze dziś podamy szczegóły planowanego zamówienia. Otwarcie ofert zaplanowano za ponad miesiąc, 13 grudnia. Oferty muszą zachować ważność aż do 11 kwietnia 2023 roku. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5