NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC: Przyczyna pożaru „nurka” jest w trakcie ustaleń

| Jakub Rösler 21.06.2022 6,5k

PKP IC: Przyczyna pożaru „nurka” jest w trakcie ustaleń
fot. fb OSP Dobrzany
PKP Intercity przyznaje, iż w tym momencie nie wie jeszcze, co było powodem ubiegłotygodniowego pożaru lokomotywy spalinowej z serii 754. Przewoźnik przekazał nam także, iż konkretne decyzje w sprawie przyszłości spalinowozu podejmie jego właściciel, a więc Koleje Czeskie.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o pożarze lokomotywy z serii 754, prowadzącej skład TLK Staszic. W wyniku pożaru na szczęście nikomu nic się nie stało, lecz spalinowozów został wyłączony z użytkowania. O powody tego zdarzenia oraz o to, co stanie się z pojazdem zapytaliśmy przewoźnika, który właśnie odpowiedział na część naszych pytań w tej sprawie.

– 15 czerwca doszło do pożaru lokomotywy CD 754-037, która prowadziła pociąg TLK Staszic. Przyczyna pożaru jest w trakcie ustaleń. Lokomotywa ma całkowicie spaloną kabinę nr 2. Decyzję o naprawie lub zezłomowaniu lokomotywy podejmie właściciel po przeprowadzeniu szczegółowych ekspertyz. Umowa z Kolejami Czeskimi uwzględnia różne zdarzenia losowe, które zaliczają się do kategorii „siły wyższej”. Zgodnie z zapisami umowy strony ustalą niezbędne działania w celu zminimalizowania skutków zdarzenia, czyli w tym przypadku uzupełnienia ilostanu dzierżawionych lokomotyw. Rozliczenia finansowe za poniesione straty będą przedmiotem dalszych rozmów pomiędzy przewoźnikami. Wszystkie dzierżawione pojazdy są ubezpieczone przez PKP Intercity. Spółka zamierza eksploatować zgodnie z zawartą umową 5 lokomotyw serii 754 – przekazała nam Anna Zakrzewska, z biura prasowego PKP Intercity.

Pożar jednej z lokomotyw 754 to nie jedyny wypadek z udziałem lokomotyw spalinowych, eksploatowanych przez PKP Intercity, jaki miał miejsce w ostatnich dniach. Awaria spotkała także jeden z najnowszych spalinowozów we flocie przewoźnika, a więc zmodernizowaną SU4220 o numerze 004. Unieruchomienie dwóch spalinowozów jest wyzwaniem dla PKP Intercity, ponieważ spółka ma wyraźny problem z obsługą pociągów za pomocą lokomotyw spalinowych, psujących się na potęgę.

Niewiele ponad miesiąc temu informowaliśmy o obecnym stanie wszystkich eksploatowanych przez PKP IC lokomotyw spalinowych, a także o to, ile z nich jest sprawnych. Po ubiegłotygodniowych zdarzeniach ponowiliśmy te pytania, lecz przewoźnik tym razem na nie nie odpowiedział. Anna Zakrzewska zapewniła nas jedynie, iż zaistniała sytuacja nie powinna wpłynąć na realizowany przez przewoźnika rozkład jazdy. W tym miejscu warto przypomnieć, że PKP Intercity uruchamia w wakacje dodatkowe połączenia sezonowe, w tym do nadmorskich miejscowości. W wielu przypadkach mogą tam kursować tylko składy prowadzone lokomotywami spalinowymi, a jest tak chociażby w przypadku połączeń do Łeby czy do Helu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5