Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do Czech wjechała sześcioosiowa lokomotywa Dragon produkcji Newagu. Przejdzie tam badania w celu uzyskania dopuszczenia na tamtejszą sieć kolejową. 

Wczoraj w nocy w Chałupkach pojawiły się dwie lokomotywy Newag Dragon w barwach PKP Cargo. Lokomotywa o numerze ET43-002 pojechała następnie do Żmigrodu, a lokomotywa oznaczona numerem ET43-001 udała się do Czech w składzie pociągu prowadzonego przez inną lokomotywę (nie jest jeszcze dopuszczona do ruchu). Jak potwierdziliśmy w Newagu, chodzi o badania mające na celu dopuszczenie do eksploatacji pojazdu.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Krzysztof Szubryt z Newagu, testy statyczne rozpoczną się w grudniu 2020 roku i obejmą m. in. oświetlenie, czy hamulce. Testy dynamiczne rozpoczną się w styczniu 2021 roku. 

We wrześniu ubiegłego roku PKP Cargo za ponad pół miliarda złotych zamówiło w Newagu 31 Dragonów 2. Siedem elektrowozów zostało wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Kolejne 24 pojazdy będą dwunapięciowe i dopuszczone do eksploatacji w Polsce, Czechach i Słowacji. Testy pierwszej dwusystemowej lokomotywy rozpoczęły się na torze testowym Instytutu Kolejnictwa we wrześniu. Teraz rozpoczynają się testy w Czechach.

Dragon 2 to flagowy produkt z segmentu lokomotyw elektrycznych nowosądeckiego producenta. Ważąca 120 ton, 6-osiowa lokomotywa przeznaczona do transportu ciężkich składów towarowych o maksymalnej masie nawet 4000 ton. 24 lokomotywy w wersji dwunapięciowej mają być dostarczane w 2021 i 2022 roku (po 12 sztuk). 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij