NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech

| Jakub Madrjas 30.11.2020 9,6k

Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Fot. Patryk Farana
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Dwusystemowy Dragon 2 dla PKP Cargo wjechał na badania do Czech
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do Czech wjechała sześcioosiowa lokomotywa Dragon produkcji Newagu. Przejdzie tam badania w celu uzyskania dopuszczenia na tamtejszą sieć kolejową. 
Wczoraj w nocy w Chałupkach pojawiły się dwie lokomotywy Newag Dragon w barwach PKP Cargo. Lokomotywa o numerze ET43-002 pojechała następnie do Żmigrodu, a lokomotywa oznaczona numerem ET43-001 udała się do Czech w składzie pociągu prowadzonego przez inną lokomotywę (nie jest jeszcze dopuszczona do ruchu). Jak potwierdziliśmy w Newagu, chodzi o badania mające na celu dopuszczenie do eksploatacji pojazdu.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Krzysztof Szubryt z Newagu, testy statyczne rozpoczną się w grudniu 2020 roku i obejmą m. in. oświetlenie, czy hamulce. Testy dynamiczne rozpoczną się w styczniu 2021 roku. 

We wrześniu ubiegłego roku PKP Cargo za ponad pół miliarda złotych zamówiło w Newagu 31 Dragonów 2. Siedem elektrowozów zostało wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Kolejne 24 pojazdy będą dwunapięciowe i dopuszczone do eksploatacji w Polsce, Czechach i Słowacji. Testy pierwszej dwusystemowej lokomotywy rozpoczęły się na torze testowym Instytutu Kolejnictwa we wrześniu. Teraz rozpoczynają się testy w Czechach.

Dragon 2 to flagowy produkt z segmentu lokomotyw elektrycznych nowosądeckiego producenta. Ważąca 120 ton, 6-osiowa lokomotywa przeznaczona do transportu ciężkich składów towarowych o maksymalnej masie nawet 4000 ton. 24 lokomotywy w wersji dwunapięciowej mają być dostarczane w 2021 i 2022 roku (po 12 sztuk). 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5