NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]

| inf. pras., oprac. ms, 15.12.2020 114

Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Fot. Koleje Mazowieckie
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Europejski System Sterowania Pociągiem, czyli European Rail Traffic Management System, to dla polskiej kolei prawdziwa rewolucja. Wdrożenie systemu oznacza przede wszystkim znaczące zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz przepustowości linii. Od 13 grudnia br. wszystkie pojazdy FLIRT3 Kolei Mazowieckich kursujące na linii nr 9 jeżdżą pod nadzorem ETCS Poziomu 2.
Pojazdy FLirt 3 dla mazowieckiego przewoźnika zostały wyposażony w ETCS Guardia. To pokładowy system bezpieczeństwa pociągu opracowany przez spółkę joint venture MerMec i Stadler-AngelStar. Jego zaletą jest to, że obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS może także korzystać z systemów specyficznych dla danego kraju – dla Polski jest to system SHP. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu.

Dla podróżnych prowadzenie ruchu pod nadzorem ETCS to przede wszystkim zdecydowany wzrost poziomu bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki nadzorowaniu pracy maszynisty przez ten system.

– Zadaniem systemu jest m.in. nadzorowanie decyzji podejmowanych przez maszynistę. Dlatego system ETCS ogranicza do minimum wystąpienie błędu ludzkiego, który jest często przyczyną pierwotną w całym ciągu zdarzeń prowadzących do wypadków kolejowych – przyznają odpowiedzialni za wdrożenie ETCS w Kolejach Mazowieckich Daniel Złotkowski i Mariusz Dąbrowski, maszyniści instruktorzy.

Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich wszystkie z dotychczas odebranych przez KM pojazdów ezt ER160 Flirt produkcji Stadlera mają możliwość jazdy pod nadzorem ETCS Poziomu 2 (kursujące na linii nr 9). 15 grudnia odbył się odbiór dwóch kolejnych pojazdów, zaś do końca roku przewoźnik odbierze jeszcze jeden pojazd. W sumie na koniec roku będzie dysponował 18 pojazdami tego typu.

– Nasz park taborowy powiększył się o kolejne nowoczesne pojazdy, co naturalnie przekłada się na podwyższenie standardów podróży. Drugi powód to właśnie system ETCS oraz gwarantowany przez niego najwyższy poziom bezpieczeństwa, które w aspekcie jakości podróży zajmuje czołowe miejsce – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1010)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1010)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2021
NUMER 03/2021
Tematem numeru jest przyszłość przewozów towarowych w dobie przesądzonego już odejścia od energetyki węglowej. Piszemy również o niepokojącym dla branży braku przetargów PKP PLK. Mamy też jednak dobre informacje, bo wyniki liderów rynku są rekordowe. W tym miesiącu przyglądamy się dokładniej infrastrukturze w regionie łódzkim i dolnośląskim. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5