Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
15-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Europejski System Sterowania Pociągiem, czyli European Rail Traffic Management System, to dla polskiej kolei prawdziwa rewolucja. Wdrożenie systemu oznacza przede wszystkim znaczące zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz przepustowości linii. Od 13 grudnia br. wszystkie pojazdy FLIRT3 Kolei Mazowieckich kursujące na linii nr 9 jeżdżą pod nadzorem ETCS Poziomu 2.

Pojazdy FLirt 3 dla mazowieckiego przewoźnika zostały wyposażony w ETCS Guardia. To pokładowy system bezpieczeństwa pociągu opracowany przez spółkę joint venture MerMec i Stadler-AngelStar. Jego zaletą jest to, że obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS może także korzystać z systemów specyficznych dla danego kraju – dla Polski jest to system SHP. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu.

Dla podróżnych prowadzenie ruchu pod nadzorem ETCS to przede wszystkim zdecydowany wzrost poziomu bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki nadzorowaniu pracy maszynisty przez ten system.

– Zadaniem systemu jest m.in. nadzorowanie decyzji podejmowanych przez maszynistę. Dlatego system ETCS ogranicza do minimum wystąpienie błędu ludzkiego, który jest często przyczyną pierwotną w całym ciągu zdarzeń prowadzących do wypadków kolejowych – przyznają odpowiedzialni za wdrożenie ETCS w Kolejach Mazowieckich Daniel Złotkowski i Mariusz Dąbrowski, maszyniści instruktorzy.

Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich wszystkie z dotychczas odebranych przez KM pojazdów ezt ER160 Flirt produkcji Stadlera mają możliwość jazdy pod nadzorem ETCS Poziomu 2 (kursujące na linii nr 9). 15 grudnia odbył się odbiór dwóch kolejnych pojazdów, zaś do końca roku przewoźnik odbierze jeszcze jeden pojazd. W sumie na koniec roku będzie dysponował 18 pojazdami tego typu.

– Nasz park taborowy powiększył się o kolejne nowoczesne pojazdy, co naturalnie przekłada się na podwyższenie standardów podróży. Drugi powód to właśnie system ETCS oraz gwarantowany przez niego najwyższy poziom bezpieczeństwa, które w aspekcie jakości podróży zajmuje czołowe miejsce – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Roman Czubiński 17 lipca 2025

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie kupią więcej spalinowych Elfów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie kupią więcej spalinowych Elfów

Roman Czubiński 21 maja 2025

Koleje Mazowieckie: Jakie zmiany w korekcie czerwcowej?

Pasażer

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

inf. pras. Koleje Mazowieckie 15 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Roman Czubiński 17 lipca 2025

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie kupią więcej spalinowych Elfów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie kupią więcej spalinowych Elfów

Roman Czubiński 21 maja 2025

Koleje Mazowieckie: Jakie zmiany w korekcie czerwcowej?

Pasażer

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

inf. pras. Koleje Mazowieckie 15 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij