Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy wodorowy pociąg Siemensa w Bawarii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwszy wodorowy pociąg Siemensa w Bawarii
rys. Siemens
Siemens Mobility i Bayerische Regiobahn (BRB) podpisali umowę dot. wdrożenia pierwszego wodorowego pociągu Siemensa w Bawarii. Umowa jest kontynuacją listu intencyjnego podpisanego przez wszystkich uczestników w lipcu 2021 roku.

Jak podaje Siemens, dwuczłonowy zespół trakcyjny najnowszej generacji Mireo Plus H zostanie zaprezentowany publicznie wiosną 2022 roku. Pojazd napędzany wodorem będzie testowany między innymi na trasie Augsburg – Füssen, począwszy od połowy 2023 roku. Eksploatacja pilotażowa w sieci kolejowej Bayerische Regiobahn (BRB) jest planowana na 30 miesięcy. Oczekuje się, że pociąg zostanie oficjalnie wprowadzony do ruchu pasażerskiego od stycznia 2024 roku.

– Nasz Mireo Plus H to pojazd najnowszej generacji napędzany wodorem. Charakteryzuje się dużą mocą napędową, doskonałymi możliwościami przyspieszania i dużym zasięgiem działania. Dzięki niemu transport kolejowy stanie się szybszy, bardziej wydajny, przyjazny dla środowiska i wygodniejszy. Napęd wodorowy jest bezemisyjną, zaawansowaną formą napędu dla pociągów, która dekarbonizuje transport kolejowy i w znacznym stopniu przyczynia się do osiągnięcia naszych celów klimatycznych – powiedział Albrecht Neumann, CEO pionu taboru w Siemens Mobility GmbH cytowany w komunikacie.

– Zielony wodór staje się kluczowym filarem kompleksowej ochrony klimatu w obszarach transportu, przemysłu i energetyki. Jako minister gospodarki i energii cieszę się, że nasza bawarska strategia wodorowa może w coraz większym stopniu odnosić się do konkretnych kwestii. Pociąg ten jest ważną częścią tej strategii w kierunku „zwrotu w transporcie” z wykorzystaniem wodoru, dlatego też promujemy ten projekt. Jestem przekonany, że dzięki przyjaznym dla środowiska napędom wodorowym możemy znacznie ograniczyć emisję zanieczyszczeń w transporcie towarowym i kolejowym oraz przyczynić się do dekarbonizacji. Można również zmniejszyć jednostronną zależność od dostaw energii i rozpowszechnić ją w wielu regionach świata – dodał Hubert Aiwanger, minister gospodarki Bawarii.

– Jestem bardzo zadowolony, że już wkrótce będziemy mogli wprowadzić tę innowacyjną technologię w Bawarii i przetestować ją w regularnej eksploatacji. Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami nad uruchomieniem tego projektu, ponieważ jesteśmy przekonani, że napęd wodorowy może również przyczynić się do rozwoju atrakcyjnego, a nawet neutralnego dla klimatu pasażerskiego transportu kolejowego. Naszym celem jest osiągnięcie tego celu najpóźniej do roku 2040. Wsparcie Bawarii dla projektu pilotażowego w wysokości kilku milionów euro jest więcej niż dobrą inwestycją – dodał Christian Bernreiter, minister transportu Bawarii.

– Bayerische Regiobahn postrzega siebie jako niezawodnego partnera w zakresie mobilności dla społeczeństwa Bawarii i chciałby dostarczać im dzień po dniu usługi przyjazne dla klimatu. Myślimy również o przyszłości i cieszymy się, że już dziś możemy pomóc w wytyczaniu kierunków rozwoju mobilności jutra. Niezależnie od wszystkich wysiłków związanych z projektem, z niecierpliwością czekamy na testy w naszej sieci kolejowej i na know-how, które zdobędziemy w zakresie wykorzystania technologii wodorowej w sektorze kolejowym. Wraz z Grupą Transdev, do której należymy, i całym naszym zespołem na miejscu, przygotujemy projekt w najlepszy możliwy sposób, aby zapewnić sprawne rozpoczęcie testów w przyszłym roku – zakończył Arnulf Schuchmann, Dyrektor Zarządzający Bayerische Regiobahn.

Pojazd napędzany wodorem jest opracowywany na podstawie platformy Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo, która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów oraz z konwencjonalnym napędem elektrycznym - informuje producent.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Łukasz Malinowski 25 września 2024

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Łukasz Malinowski 25 września 2024

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij