NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pierwsze zamówienie z Niemiec na lokomotywy Eurodual od Stadlera

| Michał Szymajda 11.05.2017 100

Pierwsze zamówienie z Niemiec na lokomotywy Eurodual od Stadlera
Stadler EurodualFot. Stadler
Havelländische Eisenbahn (HVLE) zamówi 10 lokomotyw Eurodual, które produkuje hiszpański oddział Stadlera, do niedawna działający pod swoim własnym szyldem Vossloh.
Lokomotywy, które mają zostać dostarczone do HVLE będą sześcioosiowe. Zamawiający razem z nimi zamówił pełny pakiet utrzymaniowy. Elektrowozy będą wykorzystywane w Niemczech w systemach 15kV i 25kV prądu zmiennego. Zostaną wyposażone w dodatkowy dojazdowy silnik dieslowski.

Silna, wszechstronna lokomotywa

– Kontrakt jest kamieniem milowym dla Stadlera, jako pierwsze zamówienie na pojazdy z tej platformy w kontynentalnej Europie. Technologia najwyższej klasy w nich stosowana przyczyni się do znacznego ograniczenia zużycia energii, przyniesie także znaczne korzyści ekologiczne – powiedział Inigo Parra, prezes zarządu Stadler Rail Valencia, czyli dawnego Vossloha.

– Rynek towarowych przewozów kolejowych zmienia się. Zapotrzebowanie na sześcioosiowe lokomotywy będzie rosnąć w związku z rosnącą długością i wagą składów cargo. Ponadto potrzebujemy też napędu „last mile”, aby realizować całość zleconych przewozów – powiedział Martin Wischner z zarządu HVLE.

Eurodual powalczy z Vectronem i Traxxem?

Lokomotywę Eurodual można zamówić w wariancie dwutrakcyjnym, tak jak zrobiło to HVLE. Możliwa jest jej budowa na różne rozstawy torów, napięcia i w różnych konfiguracjach. Prędkość maksymalna elektrowozu to 160 km/h, możliwe jest także zamówienie jej w wariancie do przewozów pasażerskich. Obecnie pierwszy egzemplarz Euroduala przygotowywany jest do testów fabrycznych.

Można mówić o dużym sukcesie Stadlera na rynku zdominowanym przez Siemensa i Bombardiera. Akwizycja Vossloha służyć miała właśnie przejęciu części „lokomotywowego” tortu, ponieważ Stadler dotąd znany jest głównie z produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych. Eurodual ma konkurować z Vectronem Siemensa i nowym Traxxem od Bombardiera. Obecnie hiszpański oddział Stadlera realizuje dostawy lokomotyw Class 88, bazujących na platformie Eurodual, do brytyjskiego zamawiającego. Piszemy o tym tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (689)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (689)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS