Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsze zamówienie z Niemiec na lokomotywy Eurodual od Stadlera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsze zamówienie z Niemiec na lokomotywy Eurodual od Stadlera
Fot. StadlerStadler Eurodual
Havelländische Eisenbahn (HVLE) zamówi 10 lokomotyw Eurodual, które produkuje hiszpański oddział Stadlera, do niedawna działający pod swoim własnym szyldem Vossloh.

Lokomotywy, które mają zostać dostarczone do HVLE będą sześcioosiowe. Zamawiający razem z nimi zamówił pełny pakiet utrzymaniowy. Elektrowozy będą wykorzystywane w Niemczech w systemach 15kV i 25kV prądu zmiennego. Zostaną wyposażone w dodatkowy dojazdowy silnik dieslowski.

Silna, wszechstronna lokomotywa

– Kontrakt jest kamieniem milowym dla Stadlera, jako pierwsze zamówienie na pojazdy z tej platformy w kontynentalnej Europie. Technologia najwyższej klasy w nich stosowana przyczyni się do znacznego ograniczenia zużycia energii, przyniesie także znaczne korzyści ekologiczne – powiedział Inigo Parra, prezes zarządu Stadler Rail Valencia, czyli dawnego Vossloha.

– Rynek towarowych przewozów kolejowych zmienia się. Zapotrzebowanie na sześcioosiowe lokomotywy będzie rosnąć w związku z rosnącą długością i wagą składów cargo. Ponadto potrzebujemy też napędu „last mile”, aby realizować całość zleconych przewozów – powiedział Martin Wischner z zarządu HVLE.

Eurodual powalczy z Vectronem i Traxxem?

Lokomotywę Eurodual można zamówić w wariancie dwutrakcyjnym, tak jak zrobiło to HVLE. Możliwa jest jej budowa na różne rozstawy torów, napięcia i w różnych konfiguracjach. Prędkość maksymalna elektrowozu to 160 km/h, możliwe jest także zamówienie jej w wariancie do przewozów pasażerskich. Obecnie pierwszy egzemplarz Euroduala przygotowywany jest do testów fabrycznych.

Można mówić o dużym sukcesie Stadlera na rynku zdominowanym przez Siemensa i Bombardiera. Akwizycja Vossloha służyć miała właśnie przejęciu części „lokomotywowego” tortu, ponieważ Stadler dotąd znany jest głównie z produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych. Eurodual ma konkurować z Vectronem Siemensa i nowym Traxxem od Bombardiera. Obecnie hiszpański oddział Stadlera realizuje dostawy lokomotyw Class 88, bazujących na platformie Eurodual, do brytyjskiego zamawiającego. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5