NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa chce jeździć 200 km/h – i więcej

| Jakub Madrjas 25.08.2022 9,8k

Pesa chce jeździć 200 km/h – i więcej
rys. Pesa
- Przygotowujemy pojazdy InterRegio na bazie platformy Regio160, do prędkości maksymalnej 200 km/h z możliwością jej podniesienia do 250, a nawet 300 km/h – mówi prezes Pesy. Firma rozmawia już z potencjalnymi kupcami.
Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" prezes Pesy Krzysztof Zdziarski, wersja rozwojowa nowej platformy pociągów Regio160 przystosowana będzie zgodnie ze strategią firmy do prędkości eksploatacyjnej 200 km/h. Co więcej, producent prowadzi już poważne rozmowy z polskimi i zagranicznymi przewoźnikami na temat dostaw – zainteresowani są nimi przewoźnicy z Czech, Rumunii oraz Bułgarii. 

Eksport ułatwić ma założona interoperacyjność nowego taboru. W dalszej kolejności pojazdy Pesy z tej samej rodziny planowane są do dalszego podnoszenia prędkości – do 250 km/h, która jest zakładana na Centralnej Magistrali Kolejowej czy części tzw. szprych CPK. Możliwe ma być również osiągnięcie w dalszej przyszłości nawet 300 km/h.

Pesa bierze udział m. in. w przetargu na składy push-pull dla PKP Intercity, które mają osiągać prędkość 200 km/h. – Postępowanie, w którym uczestniczymy, daje nam możliwość bycia na bieżąco z wymaganiami zamawiających i z naszymi własnymi dostawcami – wyjaśnia Zdziarski podkreślając, że wyższych prędkości nie należy spodziewać się od jutra. Najpierw musimy otrzymać zamówienie i odpowiednią ilość czasu na jego realizację - przypomina.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5