Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino wreszcie z kompletem homologacji zagranicznych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino wreszcie z kompletem homologacji zagranicznych
Fot. Tomek M. SM42.pl
Alstom z kilkuletnim opóźnieniem zakończył proces dopuszczenia do ruchu pociągów ED250 Pendolino należących do PKP Intercity na sieci kolejowe  w Niemczech, Czechach i Austrii.

- Producent pojazdów Pendolino uzyskał dopuszczenie dla jednostek ED-250 w Austrii. Tym samym pojazdy przeszły proces homologacji w Niemczech, Czechach i Austrii, czyli wszystkich krajach przewidzianych w umowie z Alstom - informuje "Rynek Kolejowy" Cezary Nowak rzecznik prasowy PKP Intercity.

Zgodnie z umową pomiędzy PKP Intercity a Alstomem, dwadzieścia polskich pociągów Pendolino miało mieć możliwość wjazdu do Czech, Austrii i Niemiec w ciągu pięciu lat od dostawy ostatniego z pociągów - czyli w 2019 roku. Proces ten jednak zakończy się dopiero teraz. Jednak nawet po zakończeniu okresu karencji z powodu dofinansowania zakupu przez UE (w 2025 roku), to wysyłanie składów na trasy międzynarodowe będzie raczej nieopłacalne.

Do tego, choć udało się homologować polskie Pendolino do prędkości 250 km/h, do dziś brakuje infrastruktury, na której pojazdy mogłyby na co dzień wykorzystywać te możliwości. Coraz droższe staje się też utrzymanie pociągów. Powoli zbliża się za to czas modernizacji zamówionych w 2010 roku składów. Kilka lat temu Koleje Czeskie zakończyły proces modernizacji swoich zespołów trakcyjnych Pendolino. Pomimo tego, że pociągi mają 21 lat, komfort przejazdu nimi jest godny pozazdroszczenia. Przewyższają wygodą podróżowania swoich polskich odpowiedników.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Tabor i technika

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Alstom 24 lipca 2024

Alstom: 309 mln euro straty

Biznes

Alstom: 309 mln euro straty

Roman Czubiński 14 maja 2024

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Innowacje

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Zobacz również:

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Tabor i technika

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Alstom 24 lipca 2024

Alstom: 309 mln euro straty

Biznes

Alstom: 309 mln euro straty

Roman Czubiński 14 maja 2024

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Innowacje

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5