NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ostrzeszów: Kasa czynna... trzy dni w miesiącu

| Kasper Fiszer 05.11.2016 1,2k

Ostrzeszów: Kasa czynna... trzy dni w miesiącu
Dworzec w OstrzeszowieFot. Drzamich, lic. CC BY-SA 3.0.
Sposród wielu kas utrzymywanych przez PR Poznań na szczególną uwagę zasługują dwie: w Krotoszynie i w Ostrzeszowie. Obie czynne są w ostatnim czasie jedynie sporadycznie. Przewoźnik tłumaczy to brakami kadrowymi.
Wielkopolski Oddział Przewozów Regionalnych utrzymuje w dobie masowej likwidacji tradycyjnych okienek biletowych bardzo dużo własnych kas. Bilety w kasach PR można bowiem kupić wciąż na 36 wielkopolskich dworcach (dla porównania – PR Łódź odprawia podróżnych na sześciu stacjach, wliczając w to kasę w Częstochowie, PR Opole – na dziesięciu, PR Lublin – na dziewięciu).

Dni otwarcia kas nie opierają się na potokach podróżnych

Mimo tak bogatej sieci dystrybucji dostępność biletów w niektórych miastach jest mocno ograniczona poprzez godziny pracy kasy. W części przypadków należałoby wręcz mówić o terminach, a nie o porach jej otwarcia. Od 17 do 31 października kasa w Krotoszynie czynna była bowiem jedynie przez cztery dni w tygodniu (poniedziałek, wtorek, piątek, niedziela), a w listopadzie otwarta jest jeszcze rzadziej (nie będzie otwierana w niedziele). Ekstremalnym przypadkiem jest natomiast okienko w Ostrzeszowie, w którym przez cały październik można było kupić bilet jedynie trzykrotnie.

W listopadzie w tym zakresie sytuacja „poprawiła się”, bo kasa będzie czynna w pięciu wybranych dniach, np. w najbliższy poniedziałek, a potem dopiero w kolejny poniedziałek, później w czwartek. Skąd tak nietypowy reżim pracy? – Nie jest to system dostosowany do potoków podróżnych – przyznaje Justyna Grzesik, rzecznik prasowy Wielkopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. – Godzny i terminy otwarcia kas w Ostrzeszowie i Krotoszynie wynikają z absencji pracowników – wskazuje.

Niebawem na stacjach staną biletomaty

Przedstawicielka przewoźnika przekonuje, że pasażerowie nie odczują zbyt mocno skutków ograniczenia dni pracy obu punktów sprzedaży. – Dostępność biletów w sytuacji zamkniętej kasy jest regulowana poprzez zniesienie opłaty dodatkowej za wydanie biletu w pociągu – zapewnia. – Dla wygody pasażerów zarówno w Ostrzeszowie, jak i w Krotoszynie Przewozy Regionalne już wkrótce planują uruchomienie automatów biletowych – dodaje.

Otwartym pozostaje natomiast pytanie o sens utrzymywania okienka, jeśli jego zamknięcie nie prowadzi zdaniem przewoźnika do praktycznie żadnych utrudnień.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (96)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielkopolska (96)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5