Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Opóźnienia pociągów Warszawa – Berlin. Zbyt mała rezerwa Husarzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Opóźnienia pociągów Warszawa – Berlin. Zbyt mała rezerwa Husarzy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Nasi czytelnicy coraz częściej alarmują, że pociągi międzynarodowe z Warszawy do Berlina z opóźnieniem odjeżdżają ze stacji Poznań. Sprawdziliśmy, jaka jest tego przyczyna.

Pociągi Warszawa – Berlin – Warszawa prowadzone są przez czterosystemowe szybkie lokomotywy EuroSprinter. PKP Intercity kupiło je w 2008 roku z myślą o prowadzeniu pociągów międzynarodowych bez konieczności zamiany lokomotyw na dostosowane do prowadzenia pociągów pod różnymi napięciami, które działają w różnych krajach. Jest ich 10, w Polsce jeżdżą pod nazwą Husarz.

Niestety, w ostatnich tygodniach, czytelnicy „RK” coraz częściej zwracają uwagi, że lokomotywy nie pełnią swojej roli i na niektórych pociągach dołącza się je do pociągów dopiero na stacji Poznań, co powoduje 20-minutowe opóźnienia pociągów jadących z lub do Berlina. Okazuje się, że ze względu na kolizje na przejeździe, trzeba było wyłączyć z ruchu jeden z elektrowozów i część z nich prowadzi pociągi jedynie między Berlinem a Poznaniem.

– PKP Intercity w tej chwili dysponuje 8 lokomotywami EU44. Jeden pojazd tej serii jest odstawiony do naprawy po kolizji. Wkrótce na tory powróci lokomotywa EU44 po przeglądzie P2. To pozwoli zabezpieczyć potrzeby obsługi połączeń Warszawa – Berlin i utrzymać potrzebną rezerwę pojazdów – napisała Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity, dodając, że wcześniej, w związku z usterkami, dochodziło do sporadycznych sytuacji zstępowania lokomotywy EU44 pojazdami EP09 lub EP08.

Warto przypomnieć, że PKP Intercity zamierza wyposażyć Husarze w urządzenia ECTS/ERTMS, dzięki czemu w przyszłości planuje się wykorzystać te lokomotywy do prowadzenia pociągów z prędkością 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Tabor i technika

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Jakub Madrjas 08 listopada 2021

Pociąg specjalny do Polski uczcił zwycięstwo nad nazizmem

Warte uwagi

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy TV

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy/KolejFilmy 08 października 2012

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

Tabor i technika

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

jm/wŚ, Rynek Kolejowy 25 marca 2013

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Tabor i technika

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 20 czerwca 2014

Zobacz również:

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Tabor i technika

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Jakub Madrjas 08 listopada 2021

Pociąg specjalny do Polski uczcił zwycięstwo nad nazizmem

Warte uwagi

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy TV

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy/KolejFilmy 08 października 2012

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

Tabor i technika

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

jm/wŚ, Rynek Kolejowy 25 marca 2013

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Tabor i technika

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 20 czerwca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5