W dniu 13 sierpnia 2013 pierwszy „Husarz” Siemensa jeżdżący w barwach PKP Intercity przejechał milion kilometrów. Dziesięć takich nowoczesnych pojazdów wielosystemowych typu ES64U4, oznaczonych w Polsce jako EU44, eksploatowanych jest przez przewoźnika od końca 2009 roku do obsługi ruchu pasażerskiego. Mogą się poruszać ze składami wagonów pasażerskich z prędkością do 200 km/h.
„Husarz” Siemensa prowadzący pociąg BWE (Berlin Warszawa – Express) przejechał pierwszy milion kilometrów. Lokomotywy te jeżdżą po polskich torach od października 2009 roku. PKP Intercity zakupiło 10 lokomotyw Eurosprinter, typu ES64U4. Wprowadzenie wówczas przez PKP Intercity lokomotyw Siemensa do eksploatacji było przełomem technologicznym – „Husarze” to pierwsze lokomotywy wielosystemowe w Polsce i jak do tej pory jedyne, które mogą osiągać prędkości ponad 200 km/h. Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoliło na znaczne wydłużenie czasu eksploatacji pomiędzy przeglądami okresowymi w stosunku do innych typów lokomotyw eksploatowanych przez PKP Intercity. Klimatyzowane oraz efektywnie izolowane akustycznie kabiny, układ prędkości zadanej (tempomat), elektroniczne sterowanie, a także nowoczesne układy napędowy i odsprężynowania znacząco poprawiają komfort jazdy. Duża moc zapewnia szybki rozruch pociągu do uzyskania prędkości maksymalnej, a hamowanie elektrodynamiczne pozwala na oddawanie energii elektrycznej z powrotem do sieci trakcyjnej. Są to już obecnie pojazdy sprawdzone na polskich torach, a maszyniści wysoko cenią sobie lokomotywy Eurosprinter. Biorą one też udział w projektach wdrożeniowych dla nowych rozwiązań. W październiku 2011, w ramach prób torowych urządzeń ETCS, odbył się pierwszy przejazd składu prowadzonego przez lokomotywę Siemensa wyposażoną w urządzenia pokładowe systemu ETCS. Lokomotywa bez problemu osiągnęła prędkość 200 km/h z typowymi wagonami pasażerskimi. I terazwłaśnie pierwsza z lokomotyw Husarz została „milionerką”.
Współpraca pomiędzy PKP Intercity a Siemensem polega nie tylko na dostawie lokomotyw, ale także na ich serwisowaniu. Siemens jest odpowiedzialny za przeglądy, prowadzenie diagnostyki lokomotywy, dostawę części zamiennych oraz naprawy pojazdów. Współpraca serwisowa między firmami odbywa się na podstawie umowy długoterminowej i potrwa do 2024 roku. Po przejechaniu pierwszego miliona kilometrów „Husarz” został poddany standardowemu przeglądowi drugiego poziomu utrzymania, który wynikał z cyklu przeglądowo- naprawczego.
Obecnie lokomotywy ES64U4 prowadzą międzynarodowe pociągi BWE (Berlin – Warszawa Express) na całej trasie od Warszawy do Berlina, a także pomiędzy Pragą a Warszawą. Można je także spotkać na trasach do Krakowa, Katowic i Poznania.