Partnerzy serwisu:
Tabor

„Husarz” w barwach PKP Intercity przejechał pierwszy milion kilometrów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Autor:

Siemens

Data publikacji:
21-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
„Husarz” w barwach PKP Intercity przejechał pierwszy milion kilometrów
W dniu 13 sierpnia 2013 pierwszy „Husarz” Siemensa jeżdżący w barwach PKP Intercity przejechał milion kilometrów. Dziesięć takich nowoczesnych pojazdów wielosystemowych typu ES64U4, oznaczonych w Polsce jako EU44, eksploatowanych jest przez przewoźnika od końca 2009 roku do obsługi ruchu pasażerskiego. Mogą się poruszać ze składami wagonów pasażerskich z prędkością do 200 km/h.

„Husarz” Siemensa prowadzący pociąg BWE (Berlin Warszawa – Express) przejechał pierwszy milion kilometrów. Lokomotywy te jeżdżą po polskich torach od października 2009 roku. PKP Intercity zakupiło 10 lokomotyw Eurosprinter, typu ES64U4. Wprowadzenie wówczas przez PKP Intercity lokomotyw Siemensa do eksploatacji było przełomem technologicznym – „Husarze” to pierwsze lokomotywy wielosystemowe w Polsce i jak do tej pory jedyne, które mogą osiągać prędkości ponad 200 km/h. Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoliło na znaczne wydłużenie czasu eksploatacji pomiędzy przeglądami okresowymi w stosunku do innych typów lokomotyw eksploatowanych przez PKP Intercity. Klimatyzowane oraz efektywnie izolowane akustycznie kabiny, układ prędkości zadanej (tempomat), elektroniczne sterowanie, a także nowoczesne układy napędowy i odsprężynowania znacząco poprawiają komfort jazdy. Duża moc zapewnia szybki rozruch pociągu do uzyskania prędkości maksymalnej, a hamowanie elektrodynamiczne pozwala na oddawanie energii elektrycznej z powrotem do sieci trakcyjnej. Są to już obecnie pojazdy sprawdzone na polskich torach, a maszyniści wysoko cenią sobie lokomotywy Eurosprinter. Biorą one też udział w projektach wdrożeniowych dla nowych rozwiązań. W październiku 2011, w ramach prób torowych urządzeń ETCS, odbył się pierwszy przejazd składu prowadzonego przez lokomotywę Siemensa wyposażoną w urządzenia pokładowe systemu ETCS. Lokomotywa bez problemu osiągnęła prędkość 200 km/h z typowymi wagonami pasażerskimi. I terazwłaśnie pierwsza z lokomotyw Husarz została „milionerką”.

Współpraca pomiędzy PKP Intercity a Siemensem polega nie tylko na dostawie lokomotyw, ale także na ich serwisowaniu. Siemens jest odpowiedzialny za przeglądy, prowadzenie diagnostyki lokomotywy, dostawę części zamiennych oraz naprawy pojazdów. Współpraca serwisowa między firmami odbywa się na podstawie umowy długoterminowej i potrwa do 2024 roku. Po przejechaniu pierwszego miliona kilometrów „Husarz” został poddany standardowemu przeglądowi drugiego poziomu utrzymania, który wynikał z cyklu przeglądowo- naprawczego.

Obecnie lokomotywy ES64U4 prowadzą międzynarodowe pociągi BWE (Berlin – Warszawa Express) na całej trasie od Warszawy do Berlina, a także pomiędzy Pragą a Warszawą. Można je także spotkać na trasach do Krakowa, Katowic i Poznania.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Tabor i technika

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Jakub Madrjas 08 listopada 2021

Opóźnienia pociągów Warszawa – Berlin. Zbyt mała rezerwa Husarzy

Tabor i technika

Pociąg specjalny do Polski uczcił zwycięstwo nad nazizmem

Warte uwagi

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy TV

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy/KolejFilmy 08 października 2012

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

Tabor i technika

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

jm/wŚ, Rynek Kolejowy 25 marca 2013

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Tabor i technika

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 20 czerwca 2014

Zobacz również:

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Tabor i technika

Husarz EU44-004 po dwóch latach wrócił do eksploatacji

Jakub Madrjas 08 listopada 2021

Opóźnienia pociągów Warszawa – Berlin. Zbyt mała rezerwa Husarzy

Tabor i technika

Pociąg specjalny do Polski uczcił zwycięstwo nad nazizmem

Warte uwagi

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy TV

Husarze z powrotem w barwach Intercity

Rynek Kolejowy/KolejFilmy 08 października 2012

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

Tabor i technika

Co się dzieje z Husarzami PKP IC?

jm/wŚ, Rynek Kolejowy 25 marca 2013

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Tabor i technika

Husarze i Epoki nie zastąpią Pendolino

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 20 czerwca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5